|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Snart 2. klassingen, faktisk. Tiden flyr.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Vi var på biblioteket etter middag i dag og min 1. klassing lånte med seg ikke mindre enn tre bæreposer med bøker! Det var i alle fall noen Rampete Robin bøker der så jeg. Ellers er hun akkurat ferdig med siste Doktor Proktor bok, var visst veldig gøy.
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Takk for tips! Da skal vi se etter Rampete Robin og Doktor Proktor.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Spør om bibliotekaren har tips. De er nok oppdatert på mer enn oss andre.
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Min har likt Fjodor og det store smellet, Otto Monster forlater planeten og Titanics 10 liv (alle leseløvebøker han fikk til bursdagen).
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 18-06-12 kl 23:55. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Haha, denne tror jeg min hadde likt! http://www.cappelendamm.no/main/Kata...=9788202287566
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Leseløve skal sjekkes, Veronal! Jeg mener å huske at han brukte Leseløve før han begynte på skolen (men helt nybegynnernivå), og de var populære.
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Lesepiratene har også mye morsomt, med spøkelseshistorier og mysterier og greier.
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Vi hadde visst en bok fra biblioteket om Rampete Robin i bokhylla. Den synes jeg det var litt lite tekst i, men den så fin ut.
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Kanskje han vil like Taynikma eller Kimura? Dette er bøker med litt bilder og en del tekst beregnet for gutter fra 7års alderen. Min 9åring liker disse fortsatt.
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Kanskje det? Ser at biblioteket har mange av de bøkene. Kan bøkene leses om hverandre, eller bør man begynne på første bok som er utgitt for å få med seg poenget?
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Usikker. Tror det er best å lese de i rekkefølge, men det er noen frittstående bøker som ikke er nummerert.
|
|
|
#14 |
|
awesom
|
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Min snart åtteåring har siden i fjor sommer lest det meste av Rolad Dahl. Noen ganger ligger han på rommet og hiksteler for seg selv.
|
|
|
#15 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Jeg skjønner at jeg har havnet i feil tråd, til tross for at min gutt også er ferdig førsteklassing. Tror leseløver av enkleste slag er mer enn nok for oss.
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Det ble kanskje feil å snakke om klassetrinn på skolen i overskriften - for ungene er jo veldig forskjellige i forhold nivå på lesing og interesser når det gjelder lesing, det var mer en spesifikk type bøker jeg var ute etter. Bøker med en del skrift, og litt bilder - men ikke for komplisert innholdsmessig.
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Snuppa vår er også ganske så langt unna å lese hele bøker på egenhånd. Hun blir så skremt av tanken på hvor lenge hun må lese for å bli ferdig, så hun får aldri begynt.
|
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Jeg har troen på at ungene må få styre type bøker litt selv, det er derfor jeg nå er glad for ferietid og fritt valg i forhold til bøker.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Tips til bøker 1. klassingen kan lese i sommer?Vi registrerte bare det han leste selv i fjor. Men da tok vi med sånne Donald Ducks bokklubb-bøker også, han var ikke spesielt motivert.
|
![]() |
|
|