|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glad
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail.Har akkurat landet i sofaen etter tilsvarende ferie. Men babyen vår trivdes i skyggen av nåletrærne, eventuelt inne i airconditionert leilighet. Myggstikkene derimot... Og flytrallene skal du få billig for meg. Lenge til neste gang her og. Pusset var at eldste lærte seg å svømme.
![]() |
#62 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailSkrapelodd er djevelens verk. Thomas Cook også. Og nattlige slottider.
![]() |
#63 |
frakoblet
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailAll sympati, det der hørtes helt grusomt ut. Omtrent så grusomt som jeg forestilte meg det ville bli om vi hadde reist til varmere strøk med små barn. Derfor lot vi være. Hvis jeg kunne velge hadde jeg aldri dratt steder som er varmere enn her.
![]() |
#65 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail
![]() |
#67 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailHuff, det hørtes ikke bra ut. Så kjedelig at det ble sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Passiv
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailEgenorganisert ferie er gull, ja. Men det er også mer organisering, kan bli mye når man har med en som er såpass liten. |
![]() |
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailÅh så trassig at ferien ble sånn.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailDet var jo kjedelig at ferien opplevdes sånn. Men hverken voksne eller barn av dere er vant med å reise til "syden" kanskje? Eller i alle fall minste skjønner jeg jo, men om ikke voksne heller liker varmen så er det jo ikke så lett. Nå har det jo vært veldig varmt der nede forhold til hva det pleier på denne tiden av året. Dere kan være glad for at dere ikke hadde valgt Tyrkia i samme periode, for der har det vært 47 grader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailVi reiste første gang med eldste da han var 8 måneder og det ble ikke en ferie for å si det sånn. Førstegangsforeldre med en hyper baby som skulle krabbe, stå og bryte seg ut over alt og som ikke klarte å sitte rolig mer enn noen minutter om gangen. Pluss på tenner som gjorde at han våknet 6 ganger hver natt, sto opp 0530 før nattvakten på hotellet hadde våknet og storm og strømbrudd. Og feber og diare på hjemveien. Jada. Men det var jo ikke ferielandet sin feil.
![]() |
#73 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailJeg tror forresten det er veldig stor forskjell på babyer når det gjelder å kunne trives på tur. Du hadde vel egentlig allerede en mistanke om at han trivdes best hjemme, men veldig synd at det ble så lite feriefølelse på deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Permakulturell
|
![]() |
#76 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailAkk. Jeg har tydeligvis gjort for dårlig forarbeid med tanke på flyturen, for jeg visste ikke at man kunne forhåndsbestille (reiste for øvrig med Air Europa) plasser og heller ikke at det fantes basinette.
![]() |
#77 |
maler
|
![]() |
#78 |
I mål
|
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailDet er faktisk ikke mange steder det tilbys basinette lenger. Jeg har aldri møtt det på mine turer med små barn (Hellas, Kypros, Thailand og Sveits). |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailDu jeg tenker at om de to eldste ungene koste seg, så har de et herlig minne av turen. Du er glad for å komme hjem igjen, og det er veldig forståelig. Neste år er han større, og siden dere besøkte sydenlandet i år, så kan man fint finne på en artig ferie i mer akklimatiserte soner neste år. Feriehus i Danmark var nevnt. Bilpakke fra Bergen, man sover gjennom turen, og vips er man framme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmailSå synd ferien ble sånn.
![]() |
|
|