|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Korleis sorterer du bøkene dine? | |||
| Alfabetisk etter etternamn |
|
37 | 35,24% |
| Etter farge på omslaget |
|
10 | 9,52% |
| Etter storleik |
|
17 | 16,19% |
| Etter sjanger |
|
33 | 31,43% |
| Sortere bøker? Eg sett dei inn i bokhylla |
|
33 | 31,43% |
| Eg les bare ebøker |
|
3 | 2,86% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
kamerat
|
Sv: Sortering av bøkerTok vaskehjelpen ut bøkene og satte dem inn igjen feil!? :fistel:
|
|
|
#68 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sortering av bøkerNå måtte jeg gå og se etter. Vi har ikke så veldig mange bøker, for noen (og da selvfølgelig de beste) må ha forsvunnet under flytting.
|
|
|
#69 |
|
Passiv
|
Sv: Sortering av bøkerHøvelig sortert etter genre, ellers prøver jeg å holde hver forfatter for seg så langt det går. |
|
|
|
#70 |
|
kamerat
|
Sv: Sortering av bøker
|
|
|
#71 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sortering av bøkerHver gang vi flytter sorterer vi sånn høvelig greit. Fagbøker for seg, resten grovt etter sjanger. MEN - så kjøper vi jo alltid nye og nye og nye bøker, og de klesser vi på plass der det er åpent rom. Evt. ligger dem på toppen, og kjører noen oppsamlingsheat når det renner over. Oppsamlingsheatet betyr bare at vi rydder ei hylle sånn at vi får plass til flere bøker der. Ikke noe problem å finne bøkene - jeg vet sånn ca. hvor jeg har ting, selv om jeg har bokhyller både i stua, på kontoret og i kjellerstua. Neida - det er ikke sånn at fagbøkene står bare på kontoret. De er sortert etter ønsket tilgjengelighet. Veldig tilgjengelig: stua. Lett å finne: kjellerstua. Sjelden i bruk: kontoret. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sortering av bøkerJeg har 5 x 80 og 1 x 40 Billyhyller på stua. Jeg har sånne tette dører nederst på et par. Jeg har satt inn ekstra hyller i noen reoler, slik at jeg kan ha pocketbøker i hyllene. De har bare 1-2 cm luftom mellom hver hylleplate. Pocketbøkene står også 2 i dybden. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Epikur
|
Sv: Sortering av bøkerJeg har sluttet med bøker.
|
|
|
#75 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Sortering av bøkerEg har begynt å bli meir kritisk til kva eg tar vare på. Krim og bøker eg ikkje orka lese ferdi fordi dei var då klisjefyllte og liknande, har eg begynt å gi bort. Eg treng ikkje samle på alt. Bøker som ikkje kjem inn i kategorien "verdt å samle på", kjøper eg gjerne som ebøker eller låner på biblioteket. Men eg har framleis mykje eg meiner er verdt å same på.
Eg gjer også det, så då eg kjøpte lesebrettet mitt, var ikkje-opplyst skjerm eit viktig kriterium for meg. Min Sony Reader eller Kindle og fleire andre lesebrett har "blekkskjerm". Eg merker stor forskjell på å lese på denne teknologien, og for eksempel på Kindle-app på iPad, som er opplyst. Sistnemnde er mykje meir slitsomt for auge/hovud. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Epikur
|
Skjerm og Kindle er to forskjellige ting, Rine.
|
|
|
#78 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sortering av bøkerJeg er på min andre Kindle.
|
|
|
#79 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Sortering av bøkerSidan der er fleire som er minst like autistiske som meg her (om ikkje meir), kan eg jo håpe at eg ikkje skal få "who cares!?" som svar på noko eg alltid lurer på, når eg rydder i bøker: |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Sortering av bøkerInspirert av denne tråden og regnværet i går har jeg nå sortert i bokhylla:
|
![]() |
|
|