|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() [Symaskinhjelp] Sømmene rakner!Når jeg syr vanlig 4-tråd overlocksøm med Huskylock-en min, rakner det.
![]() |
#2 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: [Symaskinhjelp] Sømmene rakner!Ikke at jeg har overlock, eller aner noe om hvordan den funker, men det der sleit jeg med en periode, det var trådspenningen til undertråden her som hadde gått seg bort.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: [Symaskinhjelp] Sømmene rakner!Jeg kan heller ikke hverken sy eller noe om overlock, men at akkurat det der skjer når undertråden ikke styres riktig har jeg fått med meg. |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Symaskinhjelp] Sømmene rakner!Det er ingen undertråd, ikke på samme måte. Jeg har prøvd å justere trådspenningen på de to trådene som går under, men da blir hele sømmen feil.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Symaskinhjelp] Sømmene rakner!Du har tredd på nytt? Nålene er helt oppe og på plass? Er det lenge siden nålene ble byttet? Trykklabben har riktig, øh, trykk?
![]() |
#7 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Symaskinhjelp] Sømmene rakner!Prøv å bytte nåler. Jeg fikk en helt sinnsvak søm en gang den ene nåla var sløv, og da jeg byttet nåler så var det omtrent som å få en ny maskin.
![]() |
|
|