Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor "kjønnet" er deres barnehage?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-12, 08:31   #1
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor "kjønnet" er deres barnehage?

Jeg ble ganske overrasket da jeg fikk en liten omvisning i storbarnsavdelingen, og ped.leder fremhevet hvordan dukkehuset var skjermet bak en halvvegg, slik at jentene kunne trekke seg tilbake i ro og mak mens guttene raste rundt med bilene. Så ja, mer enn jeg hadde trodd. Det har bedret seg noe, men det er fortsatt ganske delt.

Gammel 28-06-12, 10:18   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jeg ble ganske overrasket da jeg fikk en liten omvisning i storbarnsavdelingen, og ped.leder fremhevet hvordan dukkehuset var skjermet bak en halvvegg, slik at jentene kunne trekke seg tilbake i ro og mak mens guttene raste rundt med bilene. Så ja, mer enn jeg hadde trodd. Det har bedret seg noe, men det er fortsatt ganske delt.

Presenterte hun det virkelig sånn? Eller var det en observasjon? Oppsettet var nemlig omtrent sånn i barnehagen til de to store, men der var den rolige kroken for "de barna som ville holde på med rollelek og dukkehuset" og ikke for jentene. Og ingen fikk forsåvidt rase rundt på gulvet med noe som helst inne, lekebiler var også rolig lek. Bortsett fra de gangene de åpnet for full haloi på puterommet.

Gammel 28-06-12, 13:54   #3
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Presenterte hun det virkelig sånn? Eller var det en observasjon? Oppsettet var nemlig omtrent sånn i barnehagen til de to store, men der var den rolige kroken for "de barna som ville holde på med rollelek og dukkehuset" og ikke for jentene. Og ingen fikk forsåvidt rase rundt på gulvet med noe som helst inne, lekebiler var også rolig lek. Bortsett fra de gangene de åpnet for full haloi på puterommet.

Nei, hun sa faktisk jentene. Og lo litt og sa 'for du vet hvordan gutter kan være' eller noe i den duren. Det var ikke til å misforstå.
De som jobber i avdelingen nå er nok ikke like forutinntatt, men det faller fort i det vante mønsteret allikevel.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.