Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Er denne bærbare ok?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-12, 14:42   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er denne bærbare ok?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ikke Norton, men McAfee fulgte med som prøveversjon i 1 måned.
Er det et antivirusprgram jeg burde satse på?

Avinstaller det som fulgte med. Det finnes flere gode gratis alternativer, f.eks. AVG Free eller Avast benyttes av mange. Personlig bruker jeg Microsoft Security Essentials - gratis og tar lite systemressurser og merker lite til det. Det er på enkelte områder ikke så "dekkende" som en del andre løsninger, men kan passe bedre for de som er "naturlig forsiktig" med hvilke tjenester de bruker og programvare som installeres.

Det er ellers sikkret mye annet av programvaren som ligger på maskinen som fungerer 1-3 mnd, for så tilbud om å kjøpe programvaren. For Toshiba er det da gjerne slik at de tjener penger på de brukerne som velger å kjøpe programvaren for videre bruk - derfor slenger de inn en masse skrot i håp om at en del brukere skal kjøpe dette.

Er en stund siden nå jeg drev å "rensket" en Toshiba-pc, så husker ikke helt hva som lå der inne. Går man inn på "Programmer og funksjoner" er listen over ting som er preinstallert lengre enn hos de fleste andre pc-produsentene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.