Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Oppbevaring av våte håndklær og kluter

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-12, 13:43   #21
Vimseguri dilux
Nybegynner

Vimseguri dilux sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Langt oppi nord
Vimseguri dilux har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppbevaring av våte håndklær og kluter

Alle i huset har egne kroker på badet for håndklær og kluter som skal brukes på nytt. Ellers så har jeg egen kurv til kluter og håndklær, på vaskerommet, som jeg henger det som er vått på til de går i vaskemaskinen. Mopper og kjøkkenkluter har også egen kurv som de henges til tørk på.

Vimseguri dilux er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 14:04   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tre sånne som jeg sorterer skittentøy i. Den nederste brukes til 60-gradersvask, og der kaster jeg våte ting opp i. Det blir ikke liggende mer enn maks et døgn da.

Håndklær jeg skal bruke igjen henger på knagger på dusjveggen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 14:06   #23
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Henger opp på badet det som skal brukes igjen. Det som skal til vask henges opp i kjellertrappa på vei ned til vaskekjelleren.

Gammel 27-06-12, 14:24   #24
Left
Passiv

Standard

Det henges på en knaggrekke som henger over badedøren på innsiden. Våte kluter henges på kanten av skittentøysdunken, eller legges på gulvet foran vaskemaskina hvis jeg vet at jeg straks skal sette på en vask.

Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 14:24   #25
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Håndklær henges opp på kroker på badet (brukes flere ganger). Vaskekluter som brukes flere ganger henges opp til tørk på kroker, skitne kastes i egen wetbag. Gulvfiller etc. henges opp til tørk over vaskebøttene, og brukes mer enn én gang.

Men noe jeg aldri klarer å finne et ok luktfritt system på, er brukte kjøkkenhåndklær og -filler. Jeg fikser ikke å vaske dem sammen med håndklær og annen 60/95-graders vask, så de har foreløpig havnet i en egen wetbag på kjøkkenet. Men det blir jo lukt av sånt, for det tar jo sin tid før den fylles opp. Kanskje jeg muligens bør bli flinkere til å la dem få tørke før de kastes til vask.

Gammel 27-06-12, 17:28   #26
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

....

Sist redigert av Pesten : 13-11-12 kl 20:46.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 21:09   #27
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

I skapet under vasken på kjøkkenet har jeg i tillegg til uttrekkbart søppelstativ to ekstra plastdunker (sånne firkanta som tar ganske liten plass). Den ene bruker jeg til tomme kartonger, som brettes sånn i ny og ne, og den andre bruker jeg til oppvaskkluter og håndklær. De får henge på kanten av bøtta til de er tørket, og så slenges de oppi.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 21:14   #28
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg henger fuktige dusjhåndklær på knagger på badet. Øvrig familie har et kunstferdig oppbevaringssystem på baderomsgulvet.

hørtes kjent ut når barna var mindre ja

Dusjhåndduker har egne kroker de henger til tørk på når de brukes om igjen, gulvfiller osv henges over kanten på bøtta, alt annet går rett i skittentøyet.

Gammel 01-07-12, 21:44   #29
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Håndklær henges over en stang over badekaret, kluter kastes i en balje som står i badekaret. Alt havner i samme maskin, av og til 90 grader, men stort sett 60 grader.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.