|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Bilferie til Alsace...
Sist redigert av Tonjemor : 05-07-12 kl 16:47. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilferie til AlcasePauilliac har noen koselige familiedrevne pensjonater, men jeg kommer ikke på navnet akkurat nå. Stille rolig by ikke så langt fra Bordeaux.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Bilferie til AlcaseAldri i livet om jeg hadde reist på bilferie med nyfødte barn, men hver sin lyst.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bilferie til AlcaseMå dulte litt på HV, selv om jeg sikkert er en skikkelig gledesdreper... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Bilferie til Alcase
Den tabellen er vel ikke helt representativ? De har vel aircondition i bilen og kan åpne vinduene? Om jeg selv ville valgt bilferie med mine tvillinger da de var seks uker er en annen sak. Når jeg tenker tilbake tror jeg den perioden handlet om mating, bleieskift, soving når det var mulig for alle og ellers husker jeg lite. Det meste er fortrengt. Det sier vel sitt... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Jeg innser at jeg er en gledesdreper, men for det første liker de fleste babyer ikke å reise. De fleste babyer vil ha rutiner og ro. Babyer skal ikke ha for mye stimuli, de skal ha kos. Det er vanskelig å kose og bære på babyer i bilsete. For det andre er det ikke bra for babyer å sitte lenge i bilsete sammenhengende. De små ryggene deres har ikke godt av det. For det tredje kan babyer ha dårlige dager, vondt i magen, skrike hele natten...Hvordan løser man det på pensjonater, hoteller eller på Autobahn? Har dere noensinne kjørt langt med hyle/knirkebaby? Og to av sorten?
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Tabellen er for bil i sol.
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bilferie til AlsaceHV: Jupp. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bilferie til AlsaceJeg hadde aldri kjørt så langt med så små, aircondition eller ei.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilferie til AlsaceAutobahn om sommeren betyr gjerne flere strekk med (nær-)stillestående kø pga veiarbeide. :btdt mange ganger:. Da er det vanlig at bilen _ikke_ står på tomgang. Sånn a propos air conditioning og varme i bilen. Det er også nokså langt mellom stoppmulighetene på autobahn, og det går _altfor_ fort til at man liksom lener seg i baksetet for å se hvordan det går med de små, slik man kunne tenkt seg å driste seg til i en normal norsk 70-sone. Men har dere kjørt der før så vet dere jo det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Bilferie til Alsace
Ja, det er virkelig galskap å reise på bilferie med nyfødte babyer.
|
|
|
|
#14 |
|
Forvirret
![]() ![]() |
Sv: Bilferie til AlsaceTakk for tilbakemeldinger alle sammen. Hører hva dere sier og skal vurdere situasjonen.
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Bilferie til AlsaceJeg hadde ikke orket slik bilferie med unger under seks, jeg. Babyer har jeg ikke dratt på ferie med i det hele tatt. Da synes jeg det er greiest å være hjemme og finne ut av ting. Det er jo ikke gunstig å sitte lenge i bilstol heller, er det vel?
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Sv: Bilferie til AlsaceDet er ment som omsorg, Tonjemor, selv om det sikkert lød krasst. Mange av oss har hatt små babyer før og gjort våre tabber og overmodige vurderinger. Alt trenger ikke repeteres ogsu trenger ikke se tilbake på babytiden og tenke "Hva tenkte vi på?". Nå er tid for ro og kos.
|
|
|
#17 |
|
Forvirret
![]() ![]() |
Sv: Bilferie til AlsaceHV: det er greit det. Skjønner at alle har sine erfaringer. Jeg har hatt babyer før for 9 og 4 år siden og synes at ferier med de har vært uproblematisk, men så har vi hatt veldig greie unger også. Guttaboys ser ut til å være like greie og rolige som de andre to har vært.
|
|
|
|
#18 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Bilferie til AlsaceDet er godt ment. Andre, som oss selv har lurt på om vi virkelig skulle kjøre 30 mil til foreldres 60 års dag med noen uker gammel baby.
|
|
![]() |
|
|