Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pakketips - leie hus i Danmark

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-12, 00:20   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Pakketips - leie hus i Danmark

Vi skal leie hus i Danmark og jeg trenger dine beste pakketips. Hva pleier du å ta med/hva pleier du å ønske at du hadde husket å ta med?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 00:22   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakketips - leie hus i Danmark

I Danmark kan egentlig det meste skaffes, så der holder det at du tar med klær og toalettsaker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 00:23   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Psh. Jeg er litt mer praktisk kontrollfrikete enn det der Gaia. Jeg vil være f-o-r-b-e-r-e-d-t. Jeg er sikker på at det finnes noen andre her inne som skjønner hva jeg spør etter.

Gammel 06-07-12, 00:24   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leker og bøker.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 00:25   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

På min liste står foreksempel krydder (som vi bruker litt av alt av og ikke gidder kjøpe inn nye glass av for to uker), mikrofiberkluter (som vi er avhengig av) og en halvfull flaske jif universal (som vi kan sette igjen).

Gammel 06-07-12, 00:27   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

På min liste står foreksempel krydder (som vi bruker litt av alt av og ikke gidder kjøpe inn nye glass av for to uker), mikrofiberkluter (som vi er avhengig av) og en halvfull flaske jif universal (som vi kan sette igjen).

Akkurat. Ja sånt har jeg aldri med...

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 00:28   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Og håndarbeid til meg. Og leker ja. Og bøker til oss alle sammen. Jepp.

Gammel 06-07-12, 00:31   #8
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøkkenhåndklær, kluter, ostehøvel, vinopptrekker. Det var det jeg kom på i farta.
Alt dette kan jo kjøpes, men greit å slenge opp i bagen, så slipper dere å skulle ut å finne det. Dere kommer kanskje til å måtte kjøpe dopapir og litt basis matvarer som olivenolje og den slags, men det er jo greit å ikke måtte dra med seg alt også.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 00:33   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

En fin mellomting mellom å ikke dra med seg alt og å ikke måtte kjøpe den minste lille ting tenker jeg. I fjor sto det ca 3 kilo salt i feriehuset vi leide, så det kunne vi trygt ha latt bli hjemme.

Et par oppvaskmaskintabletter slik at man kan vaske opp selv om man glemmer å kjøpe inn det de første dagene husker jeg at jeg satte pris på.

Gammel 06-07-12, 00:37   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sengetøy
Håndkle
Leker
Bøker
Ladere til mobil og kamera
Brettspill
Tursekk
Drikkeflasker

Vi har leid hus flere ganger, alt av kjøkkenutstyr,kluter og vaskemidel har vært der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 00:38   #11
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Handle til handtørk på badet og noen kluter, en god kniv, krydder og leker.

Gammel 06-07-12, 00:48   #12
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Ja det står ofte igjen salt og annet krydder i feriehusene- jeg får ikke til å bruke det...
Hva om noen har puttet noe mere nedi dem osv.
Oh, der fant jeg ut en ting jeg faktisk krisemaksimerer! Og jeg som ikke trodde jeg drev med slikt

Gammel 06-07-12, 00:49   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Psh. Jeg er litt mer praktisk kontrollfrikete enn det der Gaia. Jeg vil være f-o-r-b-e-r-e-d-t. Jeg er sikker på at det finnes noen andre her inne som skjønner hva jeg spør etter.

Æh, er det så nøye, da? Med mindre du MÅ ha favorittpålegget ditt, krydre med det helt spesielle krydderet eller vaske opp etter hvert måltid. Danmark er ganske sivilisert, altså. Helt sant!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 00:51   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Vi var der i fjor også asså.

:konsentrerer meg om dem som tenker som meg:

Gammel 06-07-12, 00:56   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg (vi) er som deg, Mei. Vaskepulver og tøymykner kan jeg ikke se at noen har nevnt. En ordentlig tomat- og grønnsakskniv har vi også ofte med.

Gammel 06-07-12, 01:00   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

:noterer:

Gammel 06-07-12, 01:26   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ok...jeg innser at jeg er en enkel sjel... Da vi reiste til Danmark og leid hus, så hadde vi med oss det vi trengte av klær og toalettsaker, leker og lesestoff til barna, og bøker og håndarbeid til oss voksne.

Resten viste vi at vi ville finne i huset, og det som evt manglet kunne vi kjøpe.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 07:51   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er nyttig med en voksduk, slik at man slipper å bekymre seg for om barna kommer til å tegne på det fine kjøkkenbordet eller gni ketsjup utover det. Det er ikke alle utleiere som tenker på at når de leier ut til småbarnsfamilie, så kan det være lurt å beskytte utsatte flater litt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 08:12   #19
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En god vinopptrekker dersom man drikker vin...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 08:55   #20
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier å ha med vaskemiddel (allergi på barn), håndsåpe, kjøkkenhåndklær, oppvasktabletter.

Husker ikke alt jeg, men vi liker heller ikke å bruke det som står i huset.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.