|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglenehttp://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e-5577266.html
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersnegleneÆsj, fysj og æsj og æsjæsjæsj for en laaaang og hands-on-sneglene-oppskrift han hadde da!! Æsj! *kvalm* HATER brunsnegler intenst og NEKTER å se, let a long TA på dem!!
![]() |
#3 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersnegleneSikkert effektivt. Men det forutsetter at man har noen i nabolaget som vil ta på seg jobben da. Klippe de i to?
![]() |
#5 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersnegleneJeg leste om den metoden i fjor, og den virker da til å være veldig effektiv. Ekkel og heslig, men effektiv. Men det krever jo en enorm samarbeidskapasitet, ikke bare naboer i mellom, men nabolag i mellom. Det funker sikkert i en bygd, men på større tettsteder og i by/bynære støk vil det være tilnærmet umulig å få til dette med mindre f.eks kommunen organiserer og tar seg av oppgaven. "Fin" sommerjobb for ungdommer, kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
One of These Days
|
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersnegleneStår ingenting om at man må ta på dem? Klippe dem i to går jo fint an uten å ta på dem? Jeg hadde glatt blitt med på noe sånt om jeg hadde hage. Det virker jo veldig effektivt og pes et år eller to er jo bedre med tanke på at de faktisk forsvinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
fri
|
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersnegleneJa, jeg har lest om det før, og var på hagesenteret for å se etter det der, men de hadde det ikke. De hadde noe annet, Ferramol, men det var ganske dyrt og måtte spres rundt overalt, så jeg kjøpte det ikke. Men hva er galt med de gamle rådene, salt og øl og sånt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
|
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene
Jeg tar heller i dem, enn å klippe dem i to. Det er tross alt dyr.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersnegleneDet der virket jo kjempeeffektivt. Lurer på om jeg skal ta det opp med naboene. Vi har ikke hatt brunsnegler før i år, men i år er det mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene
Jeg gjør ingen av delene fordi de er så ekle. Men vi (mannen) tar de vi finner, hver enkelt snegl legger opptil 400 føkkings egg! Vil man bli kvitt dem må man jo det!
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
Ja, tror vi må gjøre det, vi også.
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersnegleneMilde måne, for noen finslige frøkner dere er.
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersnegleneJeg har sett veldig få brunsnegler her.
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersnegleneDet er veldig effektivt å bare kjøre over dem med gressklipperen og, i følge mannen min.
![]() |
#17 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersneglene:meddexter:
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
Der og da kanskje, men ikke i lengden. Brunsnegler har glimrende luktesans,og en moset brunsnegle i plenen tiltrekker seg dusinvis av sultne snegleer fra nabolaget. De spiser hverandre, derav kallenavnet mordersnegl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Her er det noen som visst har tatt helt knekken på mordersnegleneJeg tror jeg for første gang fant en snegl her i tr.heim nå i disse dager. Han endte sine dager i toalettet.
![]() |
#20 |
Epikur
|
Da kommer alle eggene inni sneglene ut og for hver drepte har du laget 400 nye. Det er ikke så smart.
![]() |
|
|