|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Før ville jeg sagt ja, nå er jeg mer på at nei. Jeg kunne nok fint jobbet 70% feks, det hadde ikke gjort meg noe. Men 100% hjemme er ikke helt meg lenger.
![]() |
#42 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Eg kunne ikkje tenkt meg å gått heime på heiltid, nei. Men eg kunne tenkt meg å slutta i den typen jobb eg har nå. Då ville jobba med å etablere ei karriere kor eg fekk vere meir kreativ og "brukt" andre sider av meg sjølv. Eit slikt prosjekt ville vore risikabelt økonomisk, eg kunne risikert å jobba mykje utan å gå solgt det ferdige produktet. Men om vi hadde hatt økonomi til det, drømmer eg meir om å gjere noko slikt, enn å vere heimeverande husmor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Hva skulle jeg gjort hjemme da? Sett tv? Vasket og ryddet? Cupcakes? Hadde jeg hatt småunger er det litt annerledes, da gjør man jo noe...
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Never! Jeg er ikke glad i huslige sysler og jeg hadde blitt paddesur på kort tid. Jeg liker heller ikke tanken på å være avhengig av noen andre. Hadde jeg hatt mye penger så hadde jeg nok kunne jobbet 70-80 prosent og vært fornøyd med det, men ikke hundre prosent hjemme nei. Jeg var veldig klar for jobb etter 8 mnd permisjon sist og regner med jeg kommer til å føle det samme nå. Trenger å bruke hodet og trenger å være noe annet enn mor og ektefelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei. Både fordi jeg trives med å jobbe, men også fordi jeg aldri ville trivdes med å være økonomisk avhengig av andre.
![]() |
#46 |
weird
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg vet ikke annet enn at jeg neppe ville ha trives med å gå hjemme slik jeg tolker spørsmålet her er. De gangene jeg har vært hjemme (babytiden til barna) har jeg som regel alltid søkt mot andre ting på si. Noen vekttall her, en deltidsjobb der osv. Jeg husker hvor sinnsykt deilig jeg syntes det var da jeg satt på en av de første forelesningene etter at jeg fikk barn. Ingen som "klippet" tankene mine i stykker, å kunne egne seg fullstendig til et tema og kjenne hjernen funke litt igjen. Jeg tror jeg må ha vært den lykkeligste studenten i den forelesningssalen der jeg satt med et salig glis og bare sugde til meg inntrykkene, kunnskapen og det å få lov til å fokusere på en ting av gangen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nope. Jeg er en elendig husmor og er veldig flink i jobben min, så det sier seg selv. Jeg tror heller ikke at det er bedre for små barn å være hjemme enn i barnehage. Og å skulle være avhengig av en annen økonomisk?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, jeg ville ikke vært hjemme på fulltid. Til det trives jeg alt for godt med jobben min, som jeg føler er en utrolig viktig del av det å realisere meg selv. Jeg trenger å jobbe for å føle meg hel. Det jeg antagelig ville vurdert var å være hjemme en eller to dager i uka, fordi jeg også trives med å være husmor. Jeg kunne godt brukt tid på husarbeid, baking, og denslags mens mann og barn var på jobb og skole/barnehage.
![]() |
![]() |
#49 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, men kunne gjerne jobbet noe redusert.
![]() |
![]() |
#50 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?En ting jeg derimot godt kunne tenke meg, var å ta permisjon fra jobb et år eller to og ta mer utdannelse. Den sjansen hadde jeg glatt grepet, om forholdene plutselig lå økonomisk til rette for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Tankefull
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Vi greier oss i prinsippet med bare min mann sin inntekt.
![]() |
#53 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Hvis vi hadde prioritert litt annerledes økonomisk, kunne jeg gått hjemme og levd på lønna til Synnemormannen.
1999 2001 2004 Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun. Sist redigert av Synnemor : 09-07-12 kl 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Der sier du noe. I en sånn situasjon kunne jeg godt ha drevet med frivillig arbeid for en eller annen organisasjon, eller studert noe "ufornuftig" bare for gøy.
![]() |
![]() |
#55 |
weird
Den kjenner jeg igjen. Dvs. jeg er ikke kronisk syk, men går jo nå hjemme med "lønn" og er litt overrasket over hvor lite kjekt jeg egentlig synes det er. Samtidig tror jeg at jeg ville ha aktivisert meg selv på en helt annen måte om jeg var frisk. Det å ikke være ansatt noe sted er jo ikke nødvendigvis det samme som å ikke jobbe.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?For en kort stund, kanskje, men nei - min kjære ønsker at jeg helst skal slutte å jobbe, det gjør livet vårt 100 % enklere mht Lillemann at jeg er hjemme. Men søren - jeg har en utdannelse, jeg har en yrkesstolthet - og jeg har ikke minst behov for å ha et sted hvor jeg blir sett på som kollega, fagperson, voksen og medmenneske - og ikke bare som mamma. (Og så liker jeg, må jeg innrømme, de ekstra kronene som kommer inn på konto fra min jobb. Det er ikke mye i måneden, men de kommer godt med.)
![]() |
#57 |
Erfaren nok
|
Ja, det er dette jeg savner mest…
![]() |
#58 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ja, absolutt, og det skal jeg nå. Men ikke med større barn (selv om de skal ha redusert tid i barnehage), men med Sumo, som ikke er året enda. Han skal begynne i barnehage og jeg i 100 % jobb neste høst, da er han rundt 20 måneder.
![]() |
#59 |
maler
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, jeg trenger en arena jeg kan være bare meg på, få bekreftelser på og bruke hodet på. Hvis ikke blir jeg frustrert. Det blir også ubalanse i forholdet vårt, jeg merker veldig godt av at vi har godt av å dele det likt. I tillegg vil jeg være økonomisk uavhengig til en viss grad.
![]() |
#60 |
Off the map.
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, å leve på mannen hadde ikke passet for meg/oss.
![]() |
|
|