|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å sykle landevei med/uten sykkelskoHva er egentlig tyngst?
|
|
|
#2 |
|
fri
|
Sv: Å sykle landevei med/uten sykkelskoJeg har ikke brukt sykkelsko så mye på vanlig sykkel, mest på spinningsykkel, og der er jeg helt avhengig. Det er jo mye bedre å sykle med det, man får jo bedre tak i tråkkinga. Bakdelen er jo at man ikke alltid klarer å få foten ut av pedalen om man velter, så da går man rett i bakken, og klarer gjerne ikke ta seg for med foten. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Sv: Å sykle landevei med/uten sykkelskoDet er definitivt lettere med sykkelsko!
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Å sykle landevei med/uten sykkelskoÅ sette på seg sykkelsko er som å plutselig få tre måneders trening gratis inn på formkontoen. |
|
|
|
#5 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Å sykle landevei med/uten sykkelskoJøss! Da må jeg si meg fornøyd med syklinga mi uten sånne vidundersko da.
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Å sykle landevei med/uten sykkelskoJeg sykla med sykkelsko i fjor og uten i år, fordi jeg synes det er skummelt i bytrafikken. Likevel har jeg denne sesongen satt klare personlige rekorder på alle distansene jeg pleier å sykle, med omtrent samme treningsgrunnlag. For meg ser det altså ut til at det har minimal betydning.
|
|
|
|
#7 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å sykle landevei med/uten sykkelskoDet er definitivt lettere å sykle med sykkelsko ja.
|
|
|
#9 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Å sykle landevei med/uten sykkelskoDu kan justere skruen slik at skoen ikke sitter dønn fast i pedalen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Å sykle landevei med/uten sykkelskoDet kommer veldig an på sykkelen og bruken. Har man en racer eller hybrid sykkel funker det bra med sykkelsko. Har man en singlespeed, by- eller klassisk tursykkel er det ikke så viktig. Fordelen med sykkelskoene er hovedsakelig at det er lettere å øke fart og intensitet. Det er ikke noe lettere med sykkelsko? Jeg må innrømme jeg har to sykler, en racer og en gammel god tregir. Det er tregiren jeg sykler mest på for tiden. Det har med turopplevelsen å gjøre og det er ikke alltid man vil være kliss våt når man kommer frem. For en intensiv treningsøkt derimot... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Å sykle landevei med/uten sykkelskoJeg byttet raskt til pedaler som kunne klikke inn sykkelskoene mine da jeg begynte å sykle ute i vår. Jeg har tryna to ganger - begge gangene i enten stillestående eller tilnærmet stillestående. Ene gangen var første gangen med, og jeg glemte rett og slett å klikke ut da jeg stoppet. Andre gangen hadde jeg bare klikket ut ene foten, og sykkelen mistet balansen andre veien. Jeg synes det er mer effektivt med. Jeg jobber bedre, og får porsjonert ut kreftene mine bedre. Tryner man i høy fart, tryner man okke som - enten med eller uten sykkelsko.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Å sykle landevei med/uten sykkelskoDet er utvilsomt mer effektivt, og veldig gøy på lettvektssykler som racere og hybrid. Sykkelsko har helt avstivet såle, i hvert fall fremste del. Det er ulike typer, med det hele er for å optimalisere draeffekten og klikkfeste. Likevel, man jobber jo mye mer på sykkelen med sykkelsko, eller så er det jeg som blir veldig ambisiøs med dem på. |
|
|
|
![]() |
|
|