Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-12, 13:35   #11
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?

Jeg ser poenget ditt, Høst, men vi beundrer jo folk i ulike kontekster. Jeg hadde mange venninner med hjemmeværende mødre, men husker faktisk ikke at jeg misunte dem det, egentlig. Min mor var karrierekvinne, med universitetsutdannelse og lederstilling. Hun dro alene til England på en tid hvor de færreste jenter i det hele tatt vurderte muligheten, og tok med seg min far tilbake til Norge etter at de giftet seg.

Hun har aldri vært hjemme når jeg kom fra skolen, hun har aldri dullet eller vært særlig opptatt av "hus". Hun kan bake, for all del, og lager nydelig mat - når hun må. Hjemme hos oss har barna hjulpet til med middag og niste fra vi var ganske små, vi har vasket tøy og vasket hus. DET er jeg vant til. Samtidig har jeg en dyp beundring for det hun har oppnådd, manndominansen hun har stått midt oppi, og valgene hun har tatt. Det har aldri vært aktuelt at jeg ikke skulle følge i hennes, uavhengige, fotspor.

Nå er hun mormor med systue, og pepperkakeverksted. Det er en tid for alt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.