|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Jeg sitter og ser på tilvalg. Det er norwegian epic for dere som kjenner skipene, Norwegian cruise lines.
|
|
|
#2 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Jeg sitter og ser på tilvalg. Det er norwegian epic for dere som kjenner skipene, Norwegian cruise lines.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Jeg gleder meg! Og takk for veldig informativt svar. Kjempefint om du får til å se på det med napoli for meg.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Jeg har nettopp vært på cruise, med RCCL, så det er kanskje ikke helt det samme.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Det er et stykke fra havnen i Napoli til Pompeii altså. Jeg tror du skal sjekke på forhånd at det faktisk går slike shuttlebusser der. |
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?
Ja, akkurat dette skal jeg. Alle andre havner kan vi ta litt happy-go-lucky, men her vil jeg være sikker på at jeg faktisk får med meg det jeg vil selv om jeg da må være med på guidet tur.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Jeg kan ingenting om cruise, men jeg skulle også skyte inn noe om avstanden mellom havnen i Napoli og Pompeii: det er langt, altså. Og da vi kom på havnen i Napoli var det tilnærmet umulig å finne transport, vi gikk ganske langt før vi fant en taxi (som ikke hadde snøring på hvor vi skulle, men det er en annen historie). Jeg tror neppe det går noen kjapp buss fra havnen til Pompeii, så hvis dere skal dit ville jeg meldt meg på utflukt akkurat for det i hvert fall. Du vil ikke gå i havneområdet i Napoli med fire unger.
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Du kan jo rusle rundt på egen hånd når dere kommer dit, bare du rekker bussen tilbake? |
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Vi ble faktisk advart mot å farte rundt i Napoli uten peiling, ja. Husker ikke akkurat hvor langt det er til Pompeii derfra, men det er et par mil sikkert altså. Pompeii er en annen by. |
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Går ikke shuttel til Pompeii, men det går til sentrum av Napoli og evt. kan man ta transport videre. Dog tror jeg at Pompeii er et av de stedene der guidet tur er det beste. Du skal som sagt få infoen jeg har fra RCCL, jeg vil tro at det går ut på noe av det samme, så har du en pekepinn.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Akkurat i Pompeii kan du forresten like gjerne bruke bæretøy - det er lite hjulvennlig. |
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?SF: det høres lurt ut ja. Kanskje vi rett og slett skal ta med oss gode vannflasker hjemmefra istedenfor å satse på kjøpte flaskevannflasker. Vi kommer til å ta med oss både meitai og manduca slik at vi i nøden kan bære begge de to minste. Treåringen er litt i limbosituasjon, han kan gå ganske langt, men sannsynligvis ikke langt nok i forhold til de to store og oss voksne. Men han er lett slik at det ikke er noe problem å bære han et godt stykke. (14 kg utgave, jeg er sikker på at den lille plutten i fanget mitt vokser han igjen før vi får sagt kake).
|
|
|
#14 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Her var det gode tips. Vi vurderer cruise til neste sommer |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Bæretøy i Pompeii, ja. Napoli er litt tvilsomt, rett og slett, så jeg tror at med barn ville jeg valgt en utflukt og så heller gått rundt på egenhånd når dere kommer dit sånn som SF sier. Vi tok tog fra Napoli til Pompeii, det er er helt uproblematisk altså, men da må dere først til togstasjonen og så videre, og det er rett og slett ikke noe hyggelig rundt togstasjonen heller. Vi var bare to voksne, men syntes det var kjipt til tider. Å gå rundt i Pompeii uten guide er helt uproblematisk, og antakelig lurt, for en full tur der er lang. Dere får kart sammen med billettene, så kan dere prioritere sjøl.
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Vi fikk tips av en nordmann som hadde bodd mange år i Roma om at vannet var helt greit å drikke. Og det gikk helt fint med oss, både i Roma og Pompeii ihvertfall. Man drikker enormt på en dag i varmen, og det er bare en kiosk-kafegreie i Pompeii så det er langt å gå uten påfyll om man ikke bruker kranene. |
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Drikkevannet i store deler av europa er vel egentlig helt greit etterhvert, jeg bruker å drikke vannet der jeg er med mindre jeg blir direkte advart. Det smaker oftest bedre enn flaskevann synes jeg.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Dere må få med dere teateret da. Med plass til mange tusen mennesker og tak som de kunne smelle opp hvis det ble regn. For flere tusen år siden. |
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Jeg blir også alltid så imponert over hva de fikk til før strøm og heisekraner, ganske imponerende. Og sånn som i Nidarosdomen (for å avspore totalt) der de signerte steinene de la på plass og man kan finne igjen signaturen fra samme mannen både helt nede og langt oppe i tårnet. :P Sånt fascinerer meg.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Cruise - kan noen svare meg på hvordan ting virker?Kan man? Åh! Nå må jeg dit og se! |
|
![]() |
|
|