|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mimring om gamle dagerVi brukte å ta opp musikk fra radioen. Mange kassetter der det manglet litt av sangene.
|
|
|
|
#22 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Mimring om gamle dagerVi hadde minnebøker som gikk på rundgang blandt jentene i klassen. Vi samlet og byttet glansbilder. Her i Tromsø lå det titt og ofte u-båter til kai, det var sjøflyplass på Skattøra (jeg husker den så vidt, jeg var bitteliten da den ble nedlagt), og man måtte betale bompenger for å kjøre over den flunke nye brua til Kvaløya. Vi hadde ikke kjøpesenter.
|
|
|
|
#23 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dager....
Sist redigert av Pesten : 13-11-12 kl 20:41. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dagerHusker at det var billigere å ringe etter klokka 17.00 og måtte pent vente til da om jeg skulle skravle med venninner
|
|
|
#25 |
|
heimføing
|
Sv: Mimring om gamle dager
- eller Vidar Lønn-Arnesen kom inn på slutten. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Mimring om gamle dagerJeg gikk på skolen bare tre dager i uken. Det var jo ikke noe problem, for de to andre dagene var man hjemme med mamma.
|
|
|
#27 |
|
koko
|
Sv: Mimring om gamle dagerReiseradioen. "Familien Hansen, kjører en rød Opel mellom Lillehammer og Arendal. Ta kontakt med tante Oddrun snarest."
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Mimring om gamle dagerPostens sommerkassett. Sommerens svisker sammen med småvittige sketcher innimellom, gikk på repeat i bilen.
|
|
|
#29 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Haha, det husker jeg også. Jeg ringte alltid da klokka ble 17, og da jeg ringte til ei venninne på Otta, ropte moren; Du må skynde deg, Musemus ringer riiiiks!
|
|
|
#30 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Mimring om gamle dagerOgså husker jeg fryse-gøy. Nam!!!
|
|
|
#31 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Mimring om gamle dagerOg opptak av "ti i skuddet" - om å gjøre å få med AKKURAT så mye at man ikke fikk med praten - og uten at man likevel fikk med mest mulig av sangen.
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dagerTi i skuddet hver torsdag ettermiddag, måtte selvsagt alltid spilles inn på kassett. Ramo joggesko (alle i min gate hadde det, de var blå). Donald tyggis og bugg, gode greier. Og så var det en Hennig Olsen is som hadde to ispinner.
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mimring om gamle dagerHalvsju på lørdager.
|
|
|
#35 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dagerVi fekk ikkje telefon før i 1982, for naboen hadde. På 80-talet vart sentralen bytta, og sidan den var så ny så var den blant dei siste i Trøndelag som vart oppgradert slik at folk kunne få ADSL. Brørne mine og eg kjøpte tastafon (det var mellomlegg for å oppgradere frå det grå apparatet) til foreldra vår jula før Televerket slutta å eige telefonapparata, og broren min fekk eigentleg ikkje kjøpe ny telefon til dei, fordi han ikkje hadde med den gamle. Men sidan reglane vart endra ei drøy veke etterpå så fekk han både kjøpt tastafonen OG slapp kome att med den gamle. Dette var i 1988, så min ti-årige lillebror hadde tydelegvis blitt sendt to mil med buss til kommunesenteret etter julegave. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimring om gamle dagerBroren min var med i 5 på, men eg trur det starta etter at eg var ferdig med 5.. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Mimring om gamle dagerMamma var forresten helt nydelig da jeg var liten. Skikkelig venstreradikal raddis med rød anorakk og "bieksko", slike samiske støvletter som var populære på den tiden man aksjonerte mot regulerig av Altaelva. Den nordnorske visebølgen anført av Randi Hansen, Kine Hellebust, Jack Berntsen med flere er jeg vokst opp med. Ellinors Vise, Kor e hammaren, Edvard, Sola di, Trollet i Senja....
|
|
|
|
#38 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Mimring om gamle dagerJeg husker også oljekrisa med bilfrie søndager. Jeg fikk ikke lov til å ta trikken hjem fra speideren - femti øre var for dyrt - og måtte gå gjennom slottsparken i mørket i stedet (så lenge jeg holdt meg unna de skrekkelig farlige hasjrøykerne på Nisseberget). Tieren var gul, og jeg pleide å få en krone til å gå og kjøpe fire firkantede vaniljeis til familiens dessert. Jeg lærte å sykle på min søsters grønne kombisykkel uten å være i nærheten av å nå opp til setet. Det gikk mange femøres lakriser på en krone, og to kroner til lørdagsgodt holdt lenge. Jeg hadde silkepolohals under skjortene med store krager fordi det var mye billigere enn en hel pologenser.
|
|
|
#39 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sånn hadde vi og. I et kabinett med platespiller i det andre rommet, og platene hang oppå stangen før de ble senket ned.
|
|
|
#40 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Mimring om gamle dagerTi i skuddet og Melodi Grand Prix ble tatt opp på kassett. Skulle vi ta opp fra kassett til kassett og vi ikke hadde tilgang på dobbel kassettspiller, måtte vi sette to spillere mot hverandre. Strålende lydkvalitet.
|
|
![]() |
|
|