Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Brevet fra Jane :)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-12, 14:55   #21
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brevet fra Jane :)

Ha, ha.. Den mailen der fikk jeg også for et par uker siden.
Fantastisk skrevet i grunn

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 15:07   #22
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åhh, åhh! Nå fikk jeg mail. På jobbmailen, ja. Gjennom citrix her også.

Sitat:

FRA: KONTORET TIL VISEPRESIDENT.

Høres det ikke impånerende flått ut? Jeg har altså vunnet i lotto. En av sytten internasjonale vinnere!!! Hvisker dette kun til dere siden jeg er bedt om å ikke offentliggjøre dette.

Sitat:

Din premie er na deponert hos et vaktselskap forsikret i din e-post. Pa grunn av forveksling med noen tall og e-post adresser, ber vi om at du holder denne prisen fra offentlig kunngj???ring til kravet er behandlet og pengene overf???rt til din nominerte konto, da dette er en del av var sikkerhetsprotokoll for a unnga dobbeltbeskatning krav eller uberettiget dra nytte av dette programmet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 15:11   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldiggris, ea!!!

Og "et vaktselskap forsikret i din e-post", intet mindre. :imponert:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 15:30   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

fantastisk -ea-! Gratulerer!

Gammel 18-07-12, 15:36   #25
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg dør håper jeg min sjel også kommer til å hvile i perfekt tempo.

Gammel 18-07-12, 15:47   #26
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes egentlig at vi burde starte en pengeinnsamling her på FP, sånn at denne stakkars damen kan få den hjelpen hun trenger.

Og ikke minst: Gratulerer så mye ea!! Hva skal du bruke alle pengene på??

Gammel 18-07-12, 15:49   #27
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hm. Hva skjer hvis man svarer på slikt, tro? Jeg kjenner at jeg egentlig har veldig veldig lyst på fler detaljer.

Jeg må jo si at jeg har STOR sans for det han her gjorde :
http://www.klikk.no/teknologi/article714602.ece

Gammel 18-07-12, 15:50   #28
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hm. Hva skjer hvis man svarer på slikt, tro? Jeg kjenner at jeg egentlig har veldig veldig lyst på fler detaljer.

Hvis du googler scambaiting så kommer det opp mange sider hvor folk har gjort det. Lovet gull og grønne skoger, og fått avsenderen til å gjøre de rareste ting i forventning om penger.
Det er gått sport i det å scamme scammere pr mail.
Finnes egne sider som samler historier også. www.419eater.com f.eks. Noen av dem er veldig morsomme å lese også, det er folk som har lagt mye tid i å maile frem og tilbake med disse svindlerne.

Gammel 18-07-12, 16:03   #29
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

En forsker fra Microsoft mener at mye av poenget med sånne nigeria/419-svindeleposter er nettopp å ikke gjøre historiene spesielt troverdige.

Svindlerne kan visstnok tøye strikken mye lengre overfor folk som er såpass dumme/grådige at de går på en tåpelig historie, enn om den hadde vært mere troverdig.

Sitat:

“An email with tales of fabulous amounts of money and West African corruption will strike all but the most gullible as bizarre,” he writes. “It will be recognized and ignored by anyone who has been using the Internet long enough to have seen it several times. It will be figured out by anyone savvy enough to use a search engine [and] won’t be pursued by anyone who consults sensible family or frends, or who reads any of the advice banks and money transfer agencies make available.”

“Those who remain are the scammers ideal targets,” the paper proclaims, as “A less outlandish wording that did not mention Nigeria would almost certainly gather more total responses and more viable responses, but would yield lower overall profit.”

http://www.theregister.co.uk/2012/06...msft_research/

Gammel 18-07-12, 16:25   #30
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rest in perfect peace = rest in perfect pace = hvile i perfekt tempo.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 17:03   #31
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg synes egentlig at vi burde starte en pengeinnsamling her på FP, sånn at denne stakkars damen kan få den hjelpen hun trenger.

Og ikke minst: Gratulerer så mye ea!! Hva skal du bruke alle pengene på??

Jeg kan jo gi dem til stakkars Jane.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 17:13   #32
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg kan jo gi dem til stakkars Jane.

WOW! Heldig OG godhjertet på en gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.