Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Norges kristne - Hvilket århundre var vi i, sa du?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-12, 20:35   #21
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Norges kristne - Hvilket århundre var vi i, sa du?

Uff, jeg likte ikke det der nei....men rapportere, de har jo forsåvidt ikke gjort noe ulovlig? Jeg kan ikke si meg enig i noe de står for og jeg syns det representerer en skremmende fanatisk holdning.
Hadde talsmannen eller noen av medlemmene lagt meg til uten min viten og vilje, hadde jeg rapportert- men jeg greier ikke å se at jeg kan rapportere (selv om jeg har veldig lyst å hindre slike ekstreme holdninger).
Gi meg argumenter for rapportering?

Gammel 19-07-12, 20:36   #22
C.D

C.D sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ah, vi snakker om mannen som gikk hardt ut og mente utøyadrapene var en forståelig konsekvens av avkristningen av Norge. Det demrer.

jeg må lete opp info om denne mannen kjenner jeg. Uff.

Gammel 19-07-12, 22:02   #23
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg skjønner ikke helt på hvilket grunnlag du mener at vi skal rapportere denne gruppen? Uten at jeg har satt meg så veldig mye inn i FBs rapporteringssystem.

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Uff, jeg likte ikke det der nei....men rapportere, de har jo forsåvidt ikke gjort noe ulovlig? Jeg kan ikke si meg enig i noe de står for og jeg syns det representerer en skremmende fanatisk holdning.
Hadde talsmannen eller noen av medlemmene lagt meg til uten min viten og vilje, hadde jeg rapportert- men jeg greier ikke å se at jeg kan rapportere (selv om jeg har veldig lyst å hindre slike ekstreme holdninger).
Gi meg argumenter for rapportering?

Å forfekte straffeforfølgelse av homofile kommer ikke innunder diskriminering på bakgrunn av kjønn eller legning?

Gammel 19-07-12, 22:51   #24
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er kanskje ikke grunnlag for oss til å rapportere, men de som er meldt inn i gruppen har god grunn, og de burde blitt varslet. Var en del kjente navn der som nok ikke vet om det. Å sende melding til dem og varsle er noe alle kan gjøre.

Jeg hadde iallfall satt pris på et tips.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 22:57   #25
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er kanskje ikke grunnlag for oss til å rapportere, men de som er meldt inn i gruppen har god grunn, og de burde blitt varslet. Var en del kjente navn der som nok ikke vet om det. Å sende melding til dem og varsle er noe alle kan gjøre.

Det er grunnlag for det under facebooks regler, de har egen kategori for diskriminering basert på kjønn eller legning, og det er vel liten tvil om at denne gruppen hører innunder der, hvis du leser "om"?

Gammel 20-07-12, 00:29   #26
C.D

C.D sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Det er grunnlag for det under facebooks regler, de har egen kategori for diskriminering basert på kjønn eller legning, og det er vel liten tvil om at denne gruppen hører innunder der, hvis du leser "om"?

Ja, der var ett godt argument Takk!

Gammel 20-07-12, 00:52   #27
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Joda, men jeg tror nok de oppgitte personene har en sterkere sak. Facebook tenker rimelig amerikansk og der er ikke dette så sære meninger.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 00:53   #28
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Får man ikke varsel om man blir meldt inn i en gruppe? Det varsles jo om alt mulig annet.

Gammel 20-07-12, 01:06   #29
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Joda, men jeg tror nok de oppgitte personene har en sterkere sak. Facebook tenker rimelig amerikansk og der er ikke dette så sære meninger.

Hvis man kan rapportere en gruppe for diskriminering basert på kjønn eller legning?
Å foreslå å straffeforfølge noen pga. legning er vel så diskriminerende det er mulig å få til, er det ikke?
Og om FB velger å la galskapen stå har ihvertfall jeg gjort det lille jeg kan...

Gammel 23-07-12, 21:39   #30
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Desse haldningane finst dessverre i ekstreme, lukka miljø. Eg har ei bakgrunn som gjer at eg kjenner fleire som støtter kristen-fundamentalistiske haldningar. Heldigvis er det ei marginal gruppe i den store samanhengen.

Eg er ikkje einig i det dei står for, men eg synest likevel det er veldig positivt at dei danner eit parti og forsøker å gå gjennom åpne, demokratiske kanaler for å formidle bodskapen sin. Det er langt betre enn mykje anna eg har sett, frå slike miljø. Eg meiner det er viktig at slike grumsete haldningar blir sett på prøve i den offentlege debatten, og ikkje bare er gjenstand for diskusjon i svært lukka miljø. Innad i desse miljøa, får ein gjerne ei kjensle av at _alle_ er som leiarane og at _alle_ meiner det same, fordi miljøa er så lukka for innspel utanifrå. Ved å stable på beina eit parti, bruke sosiale medier og andre medier og dermed lukke opp, vil kanskje dei som veks opp i slike miljø måtte stille litt fleire spørsmål rundt lære og etikk i organisasjonane.

Om dei har tjue eller femhundre tilhengarar, vil det ikkje gi store utslag på stortingsvalet i 2013.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.