Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Minnearrangement etter 22. juli - kommer du til å dra på noe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-12, 09:44   #41
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Minnearrangement etter 22. juli - kommer du til å dra på noe?

Nei, vi er i Polen så det blir vanskelig. Feirer også bryllupsdag den dagen, så vi fokuserer nok mer på det.

(Litt på siden: Det er ganske interessant å være norsk i utlandet etter 22/7. Når taxisjåfører osv spør hvor vi er fra, og vi sier Norge, sier de "Aah, Breivik!" og nikker alvorlig. "Very sad, very sad." )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 12:33   #42
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror nok jeg kommer til å dra på på den her i byen. Jeg kjenner flere berørte og som gammel AUF-er synes jeg det er fint å markere dagen sammen med andre "partikollegaer". Vi var på hytta i fjor på dagen og er der denne helga også, men vil prøve å komme tilbake. Tenk at et år er gått allerede.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 12:35   #43
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, jeg mener på ingen måte at det er obligatorisk å møte opp på noe slikt for å vise engasjement. Egentlig lurer jeg mest på om det rett og slett arrangeres for mye.

Jeg synes det blir litt mye. Det er helt ok å ha "ettårsdagmarkering", men så kan det være nok.

Gammel 20-07-12, 12:39   #44
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer til å tenne lys ved matbordet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 13:30   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Joda, jeg har vært med på nok arrangementer til at jeg vet at mange av dem arrangeres fordi arrangøren syns det er gøy. Jeg innbiller meg at 22. juli vel så mye handler om et behov for å vise ofrene at de ikke er glemt og at vi fortsatt sørger med dem. Men kanskje tar jeg feil?

Nei, jeg tror jo det hovedsaklig er derfor. Og det synes jeg er viktig. Veldig viktig.

Det er de andre som irriterer meg. De som slår mynt, bokstavelig og symbolsk, på andres sorg og ønske om å være med i et fellesskap. Det så man jo masse eksempler på allerede rett etter 22. juli.

Men jeg er kanskje i overkant rask med å trekke andres motiver i tvil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 13:47   #46
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg tror jo det hovedsaklig er derfor. Og det synes jeg er viktig. Veldig viktig.

Det er de andre som irriterer meg. De som slår mynt, bokstavelig og symbolsk, på andres sorg og ønske om å være med i et fellesskap. Det så man jo masse eksempler på allerede rett etter 22. juli.

Men jeg er kanskje i overkant rask med å trekke andres motiver i tvil.

Det overrasker meg ikke at folk har ulike motiver for å ville arrangere eller være med. Jeg synes det er sånn mange andre steder enn i forbindelse med 22. juli, og da overrasker det meg ikke at det er sånn her heller.

Jeg tror ikke alle politikere er politikere bare for å redde verden eller nabolaget og jeg tror ikke alle ledere bare har ambisjoner om å drive selskapet godt og tjene masse penger til eierene. Jeg tror det ligger en viss grad av egen motivasjon der, at man gjør det for seg selv. :sikker gammel:

Gammel 20-07-12, 15:28   #47
Malin72
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2012
Malin72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kommer til å holde meg hjemme foran tv med masse lommetørkler

Liker ikke å gråte i offentligheten så derfor forskanser jeg meg her

Fikk en skikkelig kraftig reaksjon på dette i fjor og tror ikke søndagen blir noe bedre nei. Gråt så snørr og tårer rant under rettsaken så....

Søndag blir en trist dag.....

Mine tanker går til de døde og etterlatte ♥

Malin72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 16:14   #48
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange arrangementer, men det er heller ikke så veldig rart tenker jeg. Mange lokalsamfunn er sterkt berørt. I små lokalsamfunn blir det veldig nært og jeg opplevde i alle fall hos oss at det ble en veldig god markering. Svært mange av dem som kom (bortimot 1500) var berørt på en eller annen måte.
I store byer oppleves det kanskje annerledes enn i små samfunn hvor relasjonene er tette?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 16:17   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er mange arrangementer, men det er heller ikke så veldig rart tenker jeg. Mange lokalsamfunn er sterkt berørt. I små lokalsamfunn blir det veldig nært og jeg opplevde i alle fall hos oss at det ble en veldig god markering. Svært mange av dem som kom (bortimot 1500) var berørt på en eller annen måte.
I store byer oppleves det kanskje annerledes enn i små samfunn hvor relasjonene er tette?

Det er nok absolutt mulig. Jeg mente virkelig ikke å si at jeg synes det var tullete med alle disse arrangementene, jeg bare får dårlig smak i munnen av de jeg har observert hvor det har vært svært vikarierende motiver for arrangementet.

Gammel 20-07-12, 16:24   #50
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok absolutt mulig. Jeg mente virkelig ikke å si at jeg synes det var tullete med alle disse arrangementene, jeg bare får dårlig smak i munnen av de jeg har observert hvor det har vært svært vikarierende motiver for arrangementet.

Nå kjenner jeg bare til noen lokale arrangementer og ikke til de store arrangementene i byene. De jeg kjenner til er arrangementer som er planlagt tett sammen med etterlatte, overlevende og med AUF.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 16:27   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Forsåvidt er det jo gjerne også sånn at de som har vært på spesielt de arrangementene jeg har i tankene har synes at det har vært supert og flott, og da er vel "mission accomplished". Det kommer jo ikke frem til gud og hvermann i hvilken grad "bakmennene" prøver å utnytte ting for egen vinning i svært stor grad uansett.

:skal kutte misantropien:

Gammel 20-07-12, 16:28   #52
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner godt hva du mener, Maverick. At folk virkelig arrangerer konserter o.l. mer for publisitet enn for et genuint ønske om å markere dagen, er jo skikkelig usmakelig. Det er jo med på å utvanne hele dagen.

Sitat:

Jeg synes det blir litt mye. Det er helt ok å ha "ettårsdagmarkering", men så kan det være nok.

Dette synes jeg derimot er en veldig rar uttalelse. Skal ikke de som ønsker å markere dagen fremover få lov til det da, liksom? Tror du sorgen og fortvilelsen til de som er tett på bare forsvinner etter ett år? Dette forsvinner jo aldri.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.