|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Takk for råd.
2003-2008 Sist redigert av SpetakkelRandi : 23-07-12 kl 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Nå kjenner jeg ikke behovet til ditt barn, men min fireåring hadde sett dumt på meg om jeg hadde forsøkt å prakke på ham vogn. Det er snart to år siden sist han satt i en. Vi var nettopp en dag i legoland og jeg savnet definitivt ikke vogn. Det var en lettelse å reise uten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Jeg hadde ikke giddet. Sov han ikke ifjor, så gjør han neppe det i år.
![]() |
#4 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Vi skal en dag i dyre/fuglepark, men det gikk fint uten på akvariet liksom. Vi tar jo pauser på benk også sitter han litt på skuldrene/meitai...
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Slik du beskriver det ville jeg helt klart reist uten. Blir ungene i overkant slitne en dag får dere ta en lang god pause eller avslutte det dere driver med.
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Vi har akkurat vært to uker på Kreta og når det var 40 grader så greide vår fireåring bare å gå 100 mtr før han var helt ferdig. Så vi leide trille på hotellet for 15 eur uken, og det gjorde at vi var veldig mobile.
![]() |
#7 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Vi har ikke hatt med vogn de siste par årene til vår 08-er (januarbarn). Han kan innimellom få sitte på skuldrene, ellers tar vi ting i hans tempo. Vi hadde ikke siesta i syden, men han sovner gjerne på en busstur eller i bilen. De holder ganske lenge når de gjør noe som er spennende: fuglepark, barnehagedagen eller bading.
![]() |
#8 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Hadde lånt paraplytrillen, kan være kjekt å ha i varmen. Barn blir fortere sliten når de svetter og kaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Er det lange avstander fra hotellet til restauranter? Vi hadde zapp til vår da han var 4. Den var veldig kjekk hvis vi skulle gå mye på dagen. Den var et must om kvelden når vi gikk ut for å spise. Han sovnet i vogna før vi kom oss hjem. Vet ikke hvordan du pleier å gjøre det med middag og sånt på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Vi tenker at vi skal spise middag slik at det blir hans kveldsmat liksom. i 18-19 tiden.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Da min yngste var fire år, hadde hun ikke sittet i en vogn på over et år. Jeg hadde aldri giddet å dra på en vogn, med mindre du visste det var et reelt behov for dn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Jeg hadde ikke giddet. Jeg drar uten til plutten nå også selv om han elsker vogn. Og er en sånn du kan finne sovende i vogn ved bordet. Sånne parker er det siste stedet han vil ha vogn. Mer aktuelt på shopping.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Ja det er stor forskjell på barn. Problemet med å spise tidlig er at det er veldig varmt. Så vi pleier å drøye det til litt før solnedgang. Så ting blir jo mye lettere for deg, og mer behaglig om du klarer å drøye leggetiden. Mine barn har gjerne kunnet ta seg en siesta under en parasoll også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Jeg tenker at du heller får legge opp dagene litt på hans premisser. Blir han sliten, så ta en pause.
![]() |
#19 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Vi hadde med trille til vesla da vi var på Gran Canaria. Hun hadde akkurat fylt fire og vi brukte vogna hver dag. Vi hadde ett stykke å gå ned til stranda og sentrum (vi bodde i Puerto de Mogan). Hun fikk selvsagt gå innimellom, men hun ble fort sliten og da ble det mye mas og styr om hun hadde skullet måtte gå selv.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Her hadde vi giddet selv om snuppa aldri sover på dagtid. 1) den er grei å ha bagasjen oppi mens hun går pent ved siden av (*humre*) 2) når det er utenom det vanlige så KAN det hende de blir slitne og må hvile (ikke sove) eller faktisk til og med at de supper av (Snuppa her sov en time i dyreparken i Mai, før det hadde hun ikke sovet på...nei jeg aner ikke.. Men hun ble ihvertfall helt knekt og tok seg en siesta). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|