|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Ville du tillatt øvelseskjøring med barnet (barna) ditt i bilen? | |||
Nei, øvelsekjøring med barn i bilen synes jeg ikke er greit. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
74 | 77,89% |
Ja, det er greit for meg. |
14 | 14,74% |
Annet, spesifiser gjerne. |
7 | 7,37% |
Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
frakoblet
|
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barnEn som øvelseskjører er ikke like rutinert som en som har lappen. Elementær logikk tilsier at den urutinerte antageligvis ikke er like rutinert som den som er rutinert, ergo ville jeg aldri latt mine barn sitte på med en som øvelseskjørte. Spesielt ikke en attenåring.
![]() |
#22 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barnJeg ville ikke latt noen øvelseskjøre med mine barn i bilen. For det første er barn flinke til å ta oppmerksomheten, og jeg ville ikke stolt på at en ung, uerfaren sjåfør ville klart å konsentrere seg om kjøringen og ikke om ungene i baksetet. For det andre ville jeg ikke følt det trygt å la barna mine være med i bilen med en uerfaren sjåfør.
![]() |
#23 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barnEr det helt i begynnelsen av opplærignen, så ville jeg ikke det. Men om det er snakk om en person som så og si bare mangler oppkjøringen, og som er flink til å kjøre, så kan det godt gå an. Den som sitter i pasasjersetet er der jo for å følge med og passe på, slik at den som øver ikke kjører over fartsgrensen etc.
![]() |
![]() |
#24 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barnJa, jeg øvelseskjører med barna i bilen, men kun på veier jeg har kjørt før. Kjører opp om snaue 14 dager og føler meg trygg nok til å ha barna i bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Øvelseskjøring m/barnLillebroren min har kjørt i over 2,5 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Audacious
|
![]() Sv: Re: Sv: Øvelseskjøring m/barnDet siste året mannen min øvelseskjørte (av totalt tretten år....) skjedde det ofte med storesøster (som da var fire) i bilen. Men, det var ikke alle steder han ville fått lov, det skjedde stort sett på vei til barnehagen, dvs. svært kjent vei osv. Han sleit mest med å følge med på skilt og sånt mens han kjørte, så jeg ville ikke latt ham øvelseskjøre med henne i bilen på ukjent vei, mye trafikk osv.
![]() |
#28 |
snur
|
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barnJeg trodde ikke det var lov jeg, men nei jeg hadde ikke gjort det om det var lov heller.
![]() |
#29 |
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barnNiks! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barnSyns det er helt ok så lenge barna er rolig og jeg kjenner sjåføren og stoler på han/henne. Jeg har øvelseskjørt selv med mitt barn bak.
![]() |
#31 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barn
Du ville ikke gjort det, men syns det burde være obligatorisk hos kjørelærer? Samme det, bare det ikke er dine unger, liksom.
![]() |
#32 |
...
Medlem siden: Sep 2006
Med kjørelærer i kjøreskolebil blir det jo litt annerldes siden h*n da kan styre bilen. Kan jo ikke akkurat sammenlignes med uerfaren lærer og elev med bil uten ekstra sett pedaler osv.
![]() |
#34 |
ræv med ører
Helt enig.
![]() |
#35 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barn***
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05) Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barnJeg trodde heller ikke at det var lov, men det er det visst.
![]() |
#37 |
snur
|
Tenker i første omgang på småbarnsforeldre som tar lappen da. Slik at de ikke får sjokk første gangen de skal ut på egenhånd. Når du har en kjørelærer med så er det tross alt han som har ansvaret og har mulighet å gripe inn hvis noe skjer.
![]() |
#38 |
Pauset
|
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barnNei jeg vil ikke at minstejenta vår skal sitte på når storesøster øvelseskjører. Er det lov å ha passasjerer i bilen når man øvelseskjører med en som har førerkort ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Øvelseskjøring m/barnJeg synes det blir litt svart-hvitt å si at barn ikke burde få lov å sitte på med noen som øvelseskjører. Der som med mennesker som har lappen synes jeg det er en vurdering på hvor dyktig en sjåfør man har med å gjøre. Hadde jeg vært helt grønn da jeg øvelseskjørte hadde jeg ikke tatt med Torden i bilen.
![]() |
|
|