Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Dagens tips: ARK med app og lett tilgjengelige bøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-12, 21:16   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens tips: ARK med app og lett tilgjengelige bøker

Jeg har nå lest gratisboken og kjøpt en ny som jeg er i gang med å lese. Leser dem på iphonen. Funker som bare det.

Gammel 25-07-12, 00:12   #22
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Takk for tips.
Jeg har lenge vært medlem der men ikke kjøpt noe men har lastet den ned nå.
Men atte, leser dere bøker via mobilen altså?? Jeg synes dette ble fryktelig smått!! Må vel være slitsomt å lese en hel bok på en mobilskjerm?
Eller er det ment til nettbrett?

Jeg leser gjerne på telefonen, en HTC Desire. Bruker Aldiko som leser, og der kan man endre skriftstørrelse hvis man synes det blir for smått. Jeg har også lest noen bøker i pdf (uten mulighet til å endre skriftstørrelse), og synes det også går greit. Veldig greit å lese på senga på telefonen, for da slipper jeg å forstyrre samboeren med å ha på lyset hele natta!
Eneste er at hvis jeg skal lese i pdf-reader i et mørkt rom så går jeg inn og slår av automatisk justering av lysstyrke på telefonen, og skrur ned lysstyrken så lavt som det går, det er litt mer behagelig for øynene synes jeg. I Aldiko kan man lett justere det underveis, og der er også nattmodus som konverterer fargene så det blir hvit skrift på sort bakgrunn istedenfor omvendt. Man kan vel også velge andre bakgrunnsfarger når jeg tenker meg om.
Edit: Måtte sjekke, og man kan velge mellom alle regnbuens farger både som bakgrunns- og tekstfarge.

Jeg hadde tenkt å teste appen til Ark, men hvis mange har problemer med den så tror jeg at jeg dropper det. Jeg har ekstremt liten tålmodighet med teknologiske duppeditter og løsninger som ikke funker som det skal.

Sist redigert av Nyx : 25-07-12 kl 00:18. Årsak: Måtte jo sjekke, da.
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 00:22   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slik jeg forstår det har det vært problemer med den over en helg for en stund siden, men alt er ok nå.

Eller kanskje noen andre, som faktisk har hatt problemer kan informere litt?
Jeg opplevde aldri noe problem med registrering eller noe.

Gammel 25-07-12, 00:28   #24
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg har opprettet bruker på nett, har registrert kort, og lastet ned app'en. Og får ikke logget på...
Har prøvd så mange ganger tålmodigheten tilsier, får logget meg på fra pc, men ikke fra app'en.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 01:23   #25
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte gratisboken!

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 01:50   #26
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Mainnskjit!!!

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 08:54   #27
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Libra sa det!

Jeg valgte vekk sommerkrimmen på papir i ferien, for å basere meg på ARK-appen. Jeg får ikke logget meg på, no matter what. De har ikke akkurat superrask respons på kundesenteret heller, og svaret derfra var ikke videre hjelpsomt. Det er så synd at de blåser en mulighet til å komme ut med noe bra og nyttig. Heldigvis har jeg fremdeles uleste saker liggende, og med tre småttiser på ferie blir det jo strengt tatt ikke lest så mye heller.

Men likevel:

Gammel 25-07-12, 10:22   #28
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Jeg hadde også problemer med innlogging fra eksisterende bruker og sendte epost til kundeservice.
Det som har vist seg i ettertid, er at dersom man opprettter ny bruker med ny epostadresse fra telefonen/padda - så fungerer det. Ulempen er selvfølgelig at man ikke får tilgang til det man evnt. har kjøpt før på tidligere bruker.

Her er svaret jeg fikk fra kundeservice:

Sitat:

Nei det er dessverre siste uken vært noen innloggingsproblemer på ark-appen. It avd ser på saken. I mellomtiden:

Når du har kjøpt e-bok fra oss har du også mulighet til å laste ned eboken manuellt fra våre sider

Du må først installere Adobe digital editions og lage deg en adobe ID på din pc/mac

https://www.adobe.com/cfusion/member...=1&loc=no&nl=1

Deretter laster du ned app'en Bluefire og legger inn din adobe ID i innstillingene på denne

Deretter går du inn på 'din side' under fliken 'e-bøker' og laster ned eboken

Hvis du laster ned direkte fra ipad velger du at filen åpnes i Bluefire.

Hvis du laster ned til pc/mac velger du 'åpne' ikke 'lagre' i dialogboksen deretter overfører du fra til ipad ved fildeling i itunes (>programmer under listen over apper)

Hvis du ikke finner e-pub filen ligger den sansynligvis under mappen My digital editions under Dokumenter

Med vennlig hilsen

Kundeservice
www.ark.no

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.