Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Nei, det var i grunnen ikke så alvorlig ment, men det er jo en rar regel da. Ser for meg et hjørne av selskapslokalet med fem-seks fnisende damer i rødt. 
Jeg mener at røde klær på ett eller annet tidspunkt var for prostituerte, også? 
Det er vanskelig å si hvorfor fargekoder er blitt som de har blitt. Grunnen til at purpur er blitt forbundet med de kongelige er jo at fargen i sin tid var så dyr at det bare var de som hadde råd. Samme med blonder. I den tiden man kniplet for hånd, var det å ha blondekjole kun for de høyere klassene. Jeg synes tekstilhistorie er kjempespennende! Kanskje spesielt fordi det er ganske mystisk, jeg mener sverd og dess like varer lengre, mens klær forsvinner slik at man ikke har de samme historiske kildene.
Opprinnelig lagt inn av Kasia
Hvilket normalt menneske vil gå i et bryllup og signalisere at de har ligget med brudgommen liksom? Det er jo ingen regel for sånt. Bare tull.
Det er da ikke mer enn 5 år siden at en politiker i Frankriket ble begravet og både kona og elskerinnen fulgte han til graven - sammen.