|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
Dette handler sikkert om oppvekst også?
![]() |
#3 |
flisespikker
|
Mens jeg har motsatt erfaring - foreldrene mine har "alltid" pleid å ta et glass vin eller øl til søndagsmiddag og middagsselskap, men å "ta seg en fest" er ikke noe de pleier å gjøre (og særlig ikke da jeg var liten). Jeg assosierer ikke et glass vin til maten med fyll eller annet som ikke passer med barn, og opplever det ikke som et problem eller et uheldig signal selv om det er barn til stede eller anledningen har med barn å gjøre, og jeg har aldri hatt problemer med å drikke en øl eller et glass vin når sønnen min eller andre barn er der. (Som tidligere nevnt syntes jeg ikke det var merkeligere at de voksne drakk rødvin til middagen i konfirmasjonen min enn at de drakk kaffe til kakene, selv om jeg hverken likte eller fikk noen av delene. Men en "fest" der de voksne drakk seg synlig beruset ville jeg neppe satt pris på.)
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() |
#5 |
flisespikker
|
Jeg argumenterte ikke mot deg, altså, brukte bare mine motsatte erfaringer som utgangspunkt for å si hva jeg tenker om saken.
Det kan hende. Jeg har bare positive barndomsminner knyttet til alkohol (for å si det slik
Det er ingen tvil om at slikt er fryktelig og veldig trist. Jeg tror likevel det er ganske langt på siden av denne diskusjonen - jeg tror ikke egentlig det har noen innvirkning på disse tilfellene at folk som i utgangspunktet ikke drikker så mye, velger å ikke servere alkohol i en konfirmasjon. (Og dette var ikke et argument for å servere alkohol i konfirmasjonen, altså, bare en kommentar.)
![]() |
|
|