Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Koselig rekkehusområde rundt Drammen/Oslo

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-12, 21:34   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/Oslo

Å pendle mellom Oslo og Drammen i henhold til å hente barn i barnehage og SFO når man er bare én kan være vanskelig. Spørsmål blir jo også hvor i Oslo man får jobb.

Som regel går det helt greit. For min egen del jobber jeg ca. 4-5 minutters gange fra Oslo S og bor på Konnerud utenfor Drammen. Kombinasjonen av buss og tog gjør at det tar ca. 1 time å komme seg på jobb - dør til dør. Men noen ganger tar det noen minutter lengre.

Det går ofte tog. Til hit vi bor går det buss hvert tiende minutt. Men det hadde blitt stressende om jeg skulle levere og hente unger før jeg drar om morgenen og ved hjemreise.

Hvordan er mulighetene i nærheten av der dem bor - uten at man trenger å bo i samme nabolag? Svelvik? Blir jo langt å pendle igjen. Tenker da også litt på sånn mulighet for å hente ungene når det er problemer i kollektivtrafikken. Evt. må man ha noen gode venner der man bor som man kan en avtale med.

Sjekket hva evt. Hibu kan tilby? F.eks. http://laagendalsposten.no/nyheter/n...juli-1.7440843 - sitat: "Retningen vil bestå av kunnskap om etikk, vitenskap, sosiologi og psykologi". Uten å vite hvilken bakgrunn du egentlig har... Studiested for dette er Drammen, men hva som evt. måtte være av muligheter vet jeg lite om, men bare en tanke om at det kanskje kan være noen jobber mer lokalt også?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.