Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Noe a la regnjakke til 10-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-12, 20:16   #21
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe a la regnjakke til 10-åring

Begge mine bruker skallklær. Det går stort sett i Skogstad, og mine "uteunger" er like tørre når dei kjem inn. Det er det einaste merke storesøster ikkje har slitt i filler endå.

Gammel 27-07-12, 20:17   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Min 9-åring bruker 158

Det er jammen stor forskjell på unger. Min 7,5-åring bruker fremdeles klær i 116.

Hun er forøvrig svært forfengelig, og nekter å bruke oljehyre-jakker. Skalljakker aksepteres til nød. Men jeg skal jammen se etter regnkåpe. Hun ruller jo ikke akkurat rundt i sølepyttene (har hun egentlig aldri gjort).

Gammel 27-07-12, 20:28   #23
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er jammen stor forskjell på unger. Min 7,5-åring bruker fremdeles klær i 116.

Det skal være sikkert og visst. Min ene 10-åring bruker str 170, evt 34 eller 36 i voksenstørrelser - noen ganger 38 fordi de mindre størrelsene blir for korte i ermer og bein.

Gammel 27-07-12, 20:32   #24
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niåringen min bruker 140, femåringen bruker 116.

Gammel 27-07-12, 20:37   #25
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min tiåring bruker Bergans skallklær. Dyrt i innkjøp, men holder de seg fint kan man selge dem videre når de er fravokst.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 20:42   #26
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min niåring bruker 140.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 20:45   #27
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lyver, egentlig. For i regntøy tror jeg nok vi må godt over 160. Jeg tror han har 158 i det som er for knapt nå. Sukk. 38 i sko....

Gammel 28-07-12, 21:44   #28
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

POP - er ikke det bare mikro-størrelser? Jeg finner i alle fall aldri noe til min 9-åring og mener at det er umulig å finne noe over 130? Opplys meg!

POP i Kr.sand hadde masse jakker i store str på salg nå.

Gammel 28-07-12, 22:11   #29
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Snuppa mi har vært veldig fornøyd med regnkåpe fra Skogstad. Den har matchende sydvest også. Hun har også en skalljakke fra Stormberg som brukes som regnjakke.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 23:30   #30
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vesla har akkurat fått denne til høsten. Veldig god, helt vanntett, men lett og pustende. Perfekt skolejakke.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 23:59   #31
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår 10-åring har Bergans Hovden jakke. Forøvrig str. 16 år, når vi nå diskuterer størrelser.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 12:20   #32
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Vi har ikke brukt gummiregntøy på lenge, han er alltid tørr (østlandet vel og merke) og ikke av de som skjønner at det IKKE er nødvendig å ligge på bakken.... Han har nå Stormberg etter storebroren, Norheim (kun 5000mm) og POP (10000mm tror jeg). Vi har også brukt Basecamp til han. HH i bukse og nyinnkjøpt POP.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.