|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Liker dere frukt i varm mat?Jeg elsker det, har helt dilla. Kylling og ananas er jo en uslåelig kombinasjon, samme med epler og pølser. Jeg har ofte litt frukt i gryteretter, enten det er mango, ananas eller eple, som regel i små biter. I kyllingsalat er jo mango eller ananas et must, og ananas på pizza (kommer jo an på resten av fyllet da) er deilig. Druer passer forresten også godt sammen med kylling, og i forrige uke laget jeg en nydelig salat med kylling, fetaost, appelsin, eple, agurk, tomat, frisee-salat og ruccola, og en deilig yoghurtdressing. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Åh en av mine absolutte yndlingsretter er faktisk en Grete Roede-rett, "sitronstekt kyllingbrystfilet". Det er en pastarett med sitronsaus, noe av detg beste jeg har smakt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Liker dere frukt i varm mat?
Samme her.
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Annanas og rosin i gryter, mango i wook, sitron på fisk, og eple og diverse andre frukter i salat.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Smakte rosiner og nøtter i risen på indisk restaurant for noen år siden. Kjempegodt. Har i ettertid laget det endel hjemme også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Nei det gjør jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Jeg synes det er kjempegodt med frukt i varm mat, særlig ananas |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Varm frukt er ikke noe godt...
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Jeg er ikke så glad i hermetisk ananas på pizza eller ellers, men det er ofte veldig godt med frukt i middagsmat, særlig sterk mat og mat med svin og/eller fjærfe. Og så finnes det jo mange varme fruktdesserter og -kaker, men det var kanskje ikke det du mente med "varm mat"?
|
|
|
#14 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Huff, nei. Det gjør ikke jeg.
|
|
|
#16 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Nope. Ananas er dessert... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Nei, kan ikke fordra det.... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Liker dere frukt i varm mat?
Mais oppfatter jeg som en grønnsak (det er i alle fall ikke en frukt). Sitron er jo en frukt, selv om det er ganske sjelden den blir spist som frukt; jeg ville ikke kalt sitron en grønnsak, men kanskje "tilbehør" eller "smakstilsetning" eller "krydder" eller noe slikt.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Liker dere frukt i varm mat?Sitron er vel en sitrusfrukt. |
|
|