Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rimelige vinterjakker fra HM - kvalitet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-12, 21:13   #21
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rimelige vinterjakker fra HM - kvalitet?

Gutta har hatt de vinterbuksene jeg har bestilt to år på rad tidligere,
de har egentlig vært reservebukser, men ungene har foretrukket de mest.
En annen type vinterjakke(kanskje den som er vist i tråden her) har vi også
hatt med stort hell, ikke noe slitasje eller feil.
Tror kanskje de jakkene jeg har bestilt nå er tynnere i stoffet og tåler mindre,
men det er jo også Swix jakkene.
Uansett så er de jo såpass rimelige at vi tar sjansen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 21:53   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Frister å bestille dette selv, må bare sjekke hva som passer fra i fjor, men jeg er enda i sommermodus og absolutt ikke klar for høst og vinter.

Gammel 29-07-12, 23:36   #23
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Frister å bestille dette selv, må bare sjekke hva som passer fra i fjor, men jeg er enda i sommermodus og absolutt ikke klar for høst og vinter.

Tenkte tanken da jeg bestilte, og gutta ble litt bekymra for at de måtte bruke jakka nå.

Gammel 30-07-12, 11:42   #24
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke i vintermodus enda jeg heller, litt rart å kjøpe varme klær nå - men 12-åringen hadde nok blitt skuffet hvis den grønne jakka ble utsolgt.

Jeg har handlet grønn jakke til 12-åringen, blå jakke til 9-åringen , en vinterbukse til hver av dem og litt annet småtteri.
Gutta pleier ikke å bry seg noe særlig om klær men de syntes det var mye fint i den HM-katalogen som kom nå, masse flotte farger til gutter!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 11:58   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt mye vintertøy fra HM, og vært godt fornøyd med det.

Takk for tipset om å sjekke allerede nå. Særlig knerten er en særing. Han vil ha røde klær. Å finne gutteklær i knallrødt har vist seg å være vanskelig, men det hjelper kanskje å være tidlig ute?

Gammel 30-07-12, 14:03   #26
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har hatt vintertøy fra HM, og ikke merket at det skulle være noe spesielt dårlig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 15:57   #27
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bestilt meg katalogen, så håper den snart kommer.

Gammel 30-07-12, 21:53   #28
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min katalog kom i dag, og jeg merker at jeg fant mer jeg kunne tenke meg at "det kan jo hun trenge, og det kan jo han trenge" enn jeg fant til meg selv. Og det til tross for at i alle fall hun har arvet "full garderobe" fra sin tante, og en god del fra sin tremenning også. Og han arver også en god del fra sin onkel.

Men, ehh, til meg selv? Det er jo JEG som trenger nye klær, så jeg bør bla gjennom den første delen av katalogen mer enn den siste...

Gammel 02-08-12, 22:55   #29
Guttemammis

Standard

I dag fikk jeg boblejakkene og vinterbuksene, kjentes bra ut i stoffet.
Stoffet på jakkene kjentes mer solid ut enn de jeg tidligere har kjent på fra H&M.
Gutta var fornøyde, fine jakker i fine farger.

Gammel 02-08-12, 23:30   #30
millact

Standard

Guttemammis: Var buksene og jakkene normale i str? Hva heter buksene du bestilte? Ser de har ulike typer.

Gammel 02-08-12, 23:42   #31
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Guttemammis: Var buksene og jakkene normale i str? Hva heter buksene du bestilte? Ser de har ulike typer.

Ja, de var normale synes jeg.
Guttene mine bruker 146 i klær og det samme bestilte jeg i jakker og bukser, de kunne ikke ha vært større(eller mindre).
Buksene er de til 149 kr. har hatt lignende før og de har vært helt greie, disse virket enda litt bedre i stoffet.
Kommer til å impregnere dem.
Veldig kjekt at det er strikk til å ha under skoen, pleier ikke å være det på så store str.

Gammel 02-08-12, 23:49   #32
millact

Standard

Bruker du da tech wash eller noe sånt til å impregnere med? Holder det greit?

Gammel 02-08-12, 23:52   #33
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg sto og såg på vinterkåpa deira i går. Lurer litt på om eg skal kjøpe ei slik ei til mellomste tulla.

Gammel 02-08-12, 23:54   #34
Guttemammis

Standard

Jeg har brukt en sprayflaske som jeg kjøpte på babyshop med orange kork/lokk,
husker ikke hva den heter, men det har funket greit på normalt snøvær.
Kan selvsagt ikke sammenlignes med vinterklær med høy vannsøyle,
men de har holdt seg forholdsvis tørre, men jeg sprayer de ganske ofte.
Vi hadde andre bukser i fjor i tillegg, men eldste ville bare ha den billige fra H&M.

Gammel 03-08-12, 00:58   #35
millact

Standard

Tenker jeg skal bestille en slik bukse, gjerne jakke også og teste ut, se om hun holder seg tørr. Her skal det brukes som yttertøy i regn i stavangervær. I fjor vinter brukte vi POP, veldig fornøyd, men det er jo en helt annen prisklasse.

Gammel 03-08-12, 01:55   #36
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg så jakka i butikk i dag og dersom det var den samme jakka ville jeg ikke kjøpt den, den virket veldig tynn. Den kostet 299, men var slett ikke så 'fluffy' som på bildet, så det kan ha vært ei anna jakke.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 10:45   #37
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg så jakka i butikk i dag og dersom det var den samme jakka ville jeg ikke kjøpt den, den virket veldig tynn. Den kostet 299, men var slett ikke så 'fluffy' som på bildet, så det kan ha vært ei anna jakke.

Våre har også kommet og jeg ble positivt overrasket! Lurer på om det kan ha vært en annen jakke du så, Teflona - de jeg kjøpte er veldig "fluffy" og tykke. Virker veldig varme.
Buksene virket også bra, er spent på om de holder i bruk.

Kvaliteten virket god og fargene er flotte, gutta her er kjempefornøyde!
Tror jeg må kjøpe en til vesla også selv om jeg ikke likte "jentefargene" så godt.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 13:39   #38
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Meget mulig! Jeg så noe fargerike boblejakker, men sikkert en annen type.

Gammel 03-08-12, 13:50   #39
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Feil tråd.

Sist redigert av Teflona : 03-08-12 kl 16:52.
Gammel 03-08-12, 13:51   #40
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips, Jakkene så fine ut.
Da har jeg notert ned rabattkoden og får ta en titt på nettsiden ila helgen.
Tenkte at storebror skulle få titte litt i katalogen selv og ringe rundt det han har lyst på så får jeg se an hva vi kjøper. Men han har vært så opptatt med NorwayCup og treninger.

HAn er veldig bestemt på hva han vil ha og ikke så jeg kjøper ingenting til han uten at han er med selv lengre.. Heldigvis så er han ikke opptatt av merker men hvordan plaggene ser ut og farger.

Ang impregnering så har jeg kjøpt noe flytende på Jernia som skal inn i vaskemaskinen sammen med plaggene. Det funker fint.
Plaggene må være rene når man bruker dette altså. Det står fint forklart på esken.
Har aldri prøvd spray.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.