|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skrekkelige Oslo
Helt forferdelig å bli minnet på alle de fantastiske tingene jeg bare elsker ved Oslo om sommeren som har uteblitt totalt i år |
|
|
|
|
|
#102 |
|
anglofil
Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Det er fryktelig vanskelig å finne denne følelsen bare ved å besøke Oslo. Jeg bodde her en god del år før jeg fant denne følelsen men det sitatet du opprinnelig besvarte synes jeg var veldig passende i forhold til nettopp dette. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skrekkelige OsloDet var da voldsomt til overdrivelser. Og så elendig skrevet: I et avsnitt på 7 linjer bruker hun ordet "stadig" 8 ganger. Og hvem av oss har ikke stått med en akutt tissetrengt 3-åring langt unna tilgjengelig do? "Det utenkelige" faktisk. Bra den stakkars ungen ikke tissa i drikken hennes på Operataket
|
|
|
|
#106 |
|
I mål
|
Sv: Skrekkelige OsloJeg elsker Oslo, men jeg ser at man kanskje til en viss grad trenger minner herfra for å like den virkelig godt? Jeg liker jo Vor Frelsers Gravlund fordi jeg en gang klinte der, jeg liker alle gatene jeg har gått i med folk jeg har vært glad i, jeg liker hus jeg har vært på fest i, kafeer jeg har hatt fine stunder i, områder jeg har bodd, områder jeg har jobbet og områder jeg har kjørt buss gjennom. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
anglofil
Synes du påpeker noe helt vesentlig her, selvfølgelig har minner og vår egen personlige historie nesten alt å si i forhold til hvordan hva slags "følelser" vi har for et sted, på godt og vondt. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Eklektisk
|
Min sønn har tisset i bedet vårt grunnet opptatt toalett (får heldigvis snart ett til). Nå har vi ikke bed lenger, så da blir det naboens hage. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
I mål
|
Dette er jeg veldig enig i. Jeg er sikker på at jeg skal bli her resten av mitt liv, og jeg synes mine barn er priviligerte som får vokse opp i Oslo. Det er flott her. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skrekkelige OsloHar ikke så mye grunnlag for å si så mye om Oslo da jeg ikke har vært der så mye i voksen alder. Men jeg synes det er kjekt når jeg er der. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Skrekkelige OsloFint svar til Barbara Kelly: http://www.aftenposten.no/meninger/H...--6958992.html |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Kidding, right?
|
|
|
|
|
#115 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Skrekkelige OsloSurmaget, intolerant og usammenhengende tullprat. Det virker som hun tror Oslo burde være en liten kardemommeby uten de utfordringer alle større byer har. Hun har virkelig sugd til seg alt det negative. Og jeg må fnise litt, det er ikke første gang jeg hører sånt fra utenbysfolk. Jeg TØR ikke bo i Oslo, det er så farlig der. Nå bor jeg et par mil utenfor Oslo selv, men familien min har bodd der i 5 generasjoner og jeg blir litt irritert over sånne holdninger fra folk som overhodet ikke er kjent i hele byen og som kun plukker opp hva som skjer rundt Jernbanetorget etc. Eller som tar t-bane og kun ser blokker fra vinduet, drar på shoppingsenter og tror hele stedet er hva de ser fra inngangen.
|
|
|
#116 |
|
|
Sv: Skrekkelige OsloNår man sammenligner med andre store byer tenker jeg at man ikke må glemme at utfordringene i Oslo er ganske store også i europeisk målestokk og i alle fall sett i forhold til landets økonomi og byens størrelse. Oslo er ikke en kjempestor by, men de problemene som viser seg på det lille stedet som er mange besøkendes første møte med byen er ganske omfattende og iøynefallende. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
Sv: Skrekkelige OsloSynlig rusproblem og tiggeproblematikk er det også i små byer. Blant annet i hjembyen min. En forskjell er at det ikke hoper seg opp midt på torget, men er mer konsentrert andre steder i byen. Det er ikke det første man ser. For oss som kjenner stedet og kjenner folka er det veldig synlig og veldig trist. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
This is normal!
|
Sv: Skrekkelige OsloJeg har fått dop i drikket mitt i Bø i Telemark. I sommer var jeg i Trondheim, og der måtte jeg brøyte meg fram gjennom rusmisbrukere for å komme inn på hotellet. : ptsd:
|
|
|
|
#120 |
|
anglofil
Det er nettopp dette som er så spesiellt med Oslo. Det er så fryktelig synlig og folk som kommer hit på besøk får jo nesten helt sjokk når de går av flytoget. Men hvorfor er dette så spesiellt med akkurat Oslo? Rusmiljøet er jo enormt stort i forhold til innbyggere men jeg forstår at de aller fleste ikke er bosatt i Oslo. |
|
|
|
![]() |
|
|