|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?
Ja, jeg mener faktisk at alle må få lov å mene omtrent hva som helst.
|
|
|
#62 |
|
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg respekterer fullt og helt de som har tatt et valg, og bevisst prøver å leve etter det. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
både her og der
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Da Jehovas Vitner kom på døra i går og skulle snakke om Bibelens praktiske betydning for oss i hverdagen, kjente jeg en intens motvilje mot det denne personen stod for. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg er helt nøytral i forhold til andres tro, men forstår ikke alltid valgene. Det er vel heller ikke meningen, som ikke-troende. Sist redigert av Anne : 08-04-07 kl 11:18. Årsak: skrivefeil |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jesus Camp får deg til å ville denge en del såkalt kristne.
|
|
|
#67 |
|
ræv med ører
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg kan i hvert fall med hånda på hjertet si at jeg har likestor respekt for biskop Kvarme som for veldig, veldig mange andre "kristne" som tror omtrent sånn:
|
|
|
#68 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Når Jehovas vitner kommer på døren føler jeg det samme som når jeg blir oppringt av pågående telefonselgere, nemlig at de invaderer mitt privatliv ubedt. Det har ikke noe med respekt for deres religion å gjøre, jeg skjønner til og med at de føler det "nødvendig". Men jeg vil ikke ha noe av det.
|
|
|
#70 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg føler meg ikke kristen selv, men har en datter som gjør det. Og det er datter`s venninne som mener at vi kommer lukt til helvete om det ikke blir noe gifting her i huset. Datter`s venninne er muslim. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Getting in tune
Du er ikke alene Kasia! Jeg hadde akkurat tenkt til å formulere noe slikt selv
|
|
|
#72 |
|
flisespikker
|
Jeg har hverken respekt eller forståelse for å forfekte urettferdighet og undertrykkelse, enten det er religiøst eller politisk eller biologisk eller økonomisk begrunnet. Men religiøsitet i seg selv - det at folk er religiøse, det at de har et grunnleggende annerledes livs- og verdenssyn enn jeg har - har jeg ikke problemer med, og jeg oppfattet at det var det spørsmålet gikk ut på.
|
|
|
#73 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Helvete finnes ikke i Islam, så jeg tror ikke en døyt på det du forteller her, turi.
|
|
|
#74 |
|
representert
Det er din rett her i verden, Sitron!! |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Problemet her er vel at turi skal ha oss til å tro at hun lar sin datter ha en venninne som sier diverse fæle ting, selv om det fører til spisevegring og whatnot hos datteren.
|
|
|
#77 |
|
Skrekkøgle
|
Helvete er da meget livlig forklart i Koranen |
|
|
|
|
|
#78 |
|
representert
Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?Jeg har ikke problemer med at datters venninne er muslim, de har vært venner i 5 år. Og det er ikke noe "skal ha oss til å tro her..." Sist redigert av turi : 08-04-07 kl 11:55. Årsak: tullet litt med kåpieringa.. |
|
|
|
![]() |
|
|