|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Kan noen gi meg et crash-kurs i Dropbox?Jeg får liksom ikke helt sving på det. Har foreløpig bare gratisversjonen, men hvis det fungerer som en fullgod backup, så har jeg ikke noe i mot å betale for det, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan noen gi meg et crash-kurs i Dropbox?Ingen kan se filene der med mindre du gir dem tilgang. Inne på dropbox.com trykker du på navnet ditt, og så Settings, deretter Security. Der får du opp liste over alle pcer du har gitt tilgang og hvilke nettlesere du har brukt til å logge inn. På hovedsiden til Dropbox, ser du oversikt over mappene dine. Med mindre du har noen Shared folder, har du ikke delt noen mapper. Der finner du også hvem du har delt med hvis du har delt noen mapper.
![]() |
![]() |
#3 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen gi meg et crash-kurs i Dropbox?Hos oss er det synkronisert. Alt som legges inn i bildemappa, blir i tillegg automatisk overført til dropboksen. Veldig enkelt!
![]() |
#4 |
Administrator
|
![]() Sv: Kan noen gi meg et crash-kurs i Dropbox?Jeg bruker Dropbox til synkronisering mellom 2 mac-er, fildeling til og synkronisering av apper på iPhone og iPad og til deling av bilder og andre dokumenter med familiemedlemmer gjennom delt-mappe-funksjonen. Det som synkroniseres og deles har jeg da også en backup av på dropbox.com. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Kan noen gi meg et crash-kurs i Dropbox?Jeg bruker dropbox sånn ca. som HP - til synkronisering mellom (tale-) maskinene til lillegutt og deling av filer og ymse med familie og venner, og med folk på skolen til lillegutt. Og ofte legger jeg filer der som jeg har mistanke om at jeg trenger tilgang til på forskjellige maskiner - slik kan jeg f.eks når jeg er hos mamma og bruker hennes PC enkelt bruke filer jeg i utgangspunktet har laget hjemme hos meg selv på min egen maskin. Det blir jo egentlig litt som en "utvidet" minnepennfunksjon. Og jeg er HÅPLØS ift å huske minnepenn |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Kan noen gi meg et crash-kurs i Dropbox?Husk at du kan sette programmer til å lagre rett i Dropboxen din. Jeg har Lightroom-biblioteket der (altså ikke bildene, men alle korreksjonene mine) slik at jeg kan bruke Lightroom på to forskjellige PC'er. Jeg gjøre det samme med en slektsforskningsprogram jeg akkurat har begynt og bruke og det funker helt utmerket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
|
![]() Sv: Kan noen gi meg et crash-kurs i Dropbox?
Jeg gjør også det, men en må passe på endringer er synkronisert før en bytter maskin og at en ikke bruker programmet på begge maskiner samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen gi meg et crash-kurs i Dropbox?Hvis det er bare sikkerhetskopi du skal ha ha filer, og det er ganske store mengder med f.eks. bilder, kan Jotta (www.jotta.no) være rimeligere og enklere.
![]() |
|
|