Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-12, 07:34   #61
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2

Vi er akkurat ferdig med Heksene av Roald Dahl og har nå tatt fatt på SVK.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 10:18   #62
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Aurora i Blokk Z av Anne Cath. Vestly.

Veien til Agra leste jeg selv denne uka. Den kan jeg ikke lese for ungene, det blir for mye gråt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 13:12   #63
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du fikk med deg tipset mitt om Tonje Glimmerdal, ja?

Tonje Glimmerdal fikk 9 åringen til jul og den falt i smak her

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 13:39   #64
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Akkurat nå går det i Nilsen og krabbene, Nilsen og krokodillemamma, Monsteralfabetboken og Sabeltanns alfabetbok.

Gleder meg til vi kan lese litt mere avanserte bøker.
Så langt er jeg veldig fornøyd med at en ellers ganske aktiv 2,5 års knert liker å bli lest for og titte i bøkene, det lover bra

Gammel 30-07-12, 22:42   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser en helt fantastisk bok for femåringen, som kom ut i fjor og som jeg akkurat har oppdaget: Monstrene i Dunderly. Den er så spennende at hun sitter og hopper i stolen, og har så flotte illustrasjonerat jeg bare sitter og koser meg med bildene.

Bruksanvisningen sier 5-8 år, og det virker omtrent riktig. Anbefales!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 22:55   #66
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er det visst en stund siden jeg har lest for 7-åringen. Hun leser så mye selv nå. Men nå som skolen snart starter igjen vil jeg gjerne lese mer for henne. Tips til hva jeg kan lese som kan fenge en lesehest?

Gammel 30-07-12, 23:37   #67
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Lars er Lars, Lars danser og Lisen får ikke sove er ukas favoritter

Gammel 31-07-12, 01:52   #68
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Mannen leser Narnia for storebror og jeg leser Doktor Proktors tidsbadekar til ham. Selv leser han første bok i Percy Jackson-serien.

Lillesøster er inne i en Anne-Cath Vestly-fase, så der går det i Mormor og de åtte ungene.

Jeg leser også Doktor Proktors tidsbadekar for gutta nå. Både jeg og gutta digger den.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 03:00   #69
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Hobbiten av J.R.R. Tolkien De er 7 og 9 år. Er egentlig for hele familien - lenge siden vi har lest den også, og er jo veldig greit med en ny runde før første film Dog er det nedtur å lese den på norsk da... Men sånn er det når man leser for barna - enn så lenge ihvertfall

Gammel 04-08-12, 00:31   #70
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jon Bing: Zalt – dampherrenes planet. De slukte Azur og ville ha mer, nemlig!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 09:08   #71
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Her ble gode, gamle "Bella og Gustav" populær hos 3-åringen i sommer, det samme med "Askeladde som kappåt med trollet".

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 09:20   #72
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Peter Gotthardts serie om Katla & Knøtten. Fantasy for barn mellom 7-13.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 11:08   #73
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lest mye for guttene mine, men først nå i sommer prøvd oss på en "vanlig bok", for å se om guttene klarte å følge historien kapittel etter kapittel. Og det gjorde de, og vi koste oss i noen uker med oppfølgeren til Dragetreneren, og äkkurat nå husker jeg ikke helt hva den heter....

Gutta mine liker drager og sjørøvere og typiske gutteting, noen med forslag på bøker?

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 11:23   #74
smbr
Fullverdig medlem

smbr sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
smbr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Harry Potter og Mysteriekammeret.
Satser på å lese de 3 første som høytlesning, og så får de lese de siste selv når de er klare for det.

Eldstemann kunne nok lest HP-bøkene selv, men det er nå liksom en kosestund vi har sammen. Hun får helle sluke andre bøker på egenhånd.

smbr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 11:26   #75
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi har akkurat begynt på Georgs magiske medisin, Roald Dahl. Primært rettet mot Dåtten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.