Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Impregnering av vinterdress. Hvordan?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-07, 22:00   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Impregnering av vinterdress. Hvordan?

Jeg har hørt at man bør impregnere dresser etter noen vasker i vaskemaskinen?

Hvor ofte, og hvordan gjør man det? Og hvor får man kjøpt impregnering?

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 22:03   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Impregnering av vinterdress. Hvordan?

Sportsbutikk. Vask/impregnering.

Gammel 08-04-07, 22:06   #3
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sportsbutikk. Vask/impregnering.

Tusen takk
Men mener du med dette at man skal impregnere hver gang man vasker?
Hvordan impregnerer man? I vasken? Spray?

Litt grønn jeg.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 22:07   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melder meg på samme spørsmålet. Har hørt at hvis en impringerer et plagg i maskinen som er sånn "tec-plagg", så mister plagget noe av puste egenskapene. Sånn at det kan lønne seg med spray-impringering for å beholde denne egenskapet. Kanskje noen andre som vet?

Jeg har i alle fall erfart at en trenger ikke å impringere så ofte. Tar det etter endt sesong jeg, så lenge plagget ikke viser at det begynner å trekke vann.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 22:09   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Melder meg på samme spørsmålet. Har hørt at hvis en impringerer et plagg i maskinen som er sånn "tec-plagg", så mister plagget noe av puste egenskapene. Sånn at det kan lønne seg med spray-impringering for å beholde denne egenskapet. Kanskje noen andre som vet?

Jeg har i alle fall erfart at en trenger ikke å impringere så ofte. Tar det etter endt sesong jeg, så lenge plagget ikke viser at det begynner å trekke vann.

Nei, det gjør ikke det. Men man skal ikke sentrifugere. Da ødelegger man vanntettheten.

Gammel 08-04-07, 22:14   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjør ikke det. Men man skal ikke sentrifugere. Da ødelegger man vanntettheten.

Skal man ikke sentrifugere når en vasker klærne heller? Bare henges til drypptørking? Mine er nå vanntette selv om jeg har sentrifugert, men jeg sentrifugerer aldri kraftig.

Gammel 08-04-07, 22:15   #7
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sentrifugerer dressen og bruker sprayimpregnering. Den er tett
Sprayen er kjøpt i sportsbutikk.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 22:24   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Skal man ikke sentrifugere når en vasker klærne heller? Bare henges til drypptørking? Mine er nå vanntette selv om jeg har sentrifugert, men jeg sentrifugerer aldri kraftig.

Jeg har også sentrifugert ved feil, men det er anbefalt å la vær. Kraftig sentrifugering vil kunne føre til at vanntettheten ødelegges fordi vann blir presset gjennom tøyet.

Gammel 08-04-07, 22:29   #9
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har også sentrifugert ved feil, men det er anbefalt å la vær. Kraftig sentrifugering vil kunne føre til at vanntettheten ødelegges fordi vann blir presset gjennom tøyet.

Da lærte jeg noe nytt i dag og.

Gammel 09-04-07, 00:16   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Da lærte jeg noe nytt i dag og.

Jeg også. Det høres ganske logisk ut når du sier det sånn. Får heller ta litt bedre tid til tørking da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.