Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vond lukt på bad

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 13:56   #21
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vond lukt på bad

Jeg vil si at det ikke lukter kloakk.
Men (u)heldigvis er jeg temmelig forkjøla akkurat nå. Min gode venn og kamerat, samt mannen min, mener også at det ikke lukter kloakk. Og det mente også han der rørleggern.

Gammel 25-07-12, 22:16   #22
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Men var det ikke noe gjennomgang av takstmannen ved salg da? En takstrapport?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 23:06   #23
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Men var det ikke noe gjennomgang av takstmannen ved salg da? En takstrapport?

Joda. Men der er det ingen anmerkninger.

Gammel 25-07-12, 23:11   #24
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Joda. Men der er det ingen anmerkninger.

Er det nevnt fuktsjekk på taksten? Det er en egen ekstra tjeneste.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 23:19   #25
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Er det nevnt fuktsjekk på taksten? Det er en egen ekstra tjeneste.

Nei. Det er takstrapport, men ikke egen fuktsjekk.

Gammel 09-08-12, 23:30   #26
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Oppdatering: Nå har vi hatt takstmann på besøk. Et utall timer, men han har bare fakturert for to.
I alle fall har han ikke funnet vesentlige avvik. Det er noe fuktutslag i gulvet/dusjen. Men ikke mer enn han vil forvente i det området. Han konkluderer med usikkerhet og vil egentlig ikke anbefale at vi løsner fliser for å sjekke, for vi vil sannsynligvis lage brudd i membranen og det er jo dumt hvis det ikke er noe galt.

Vi har uansett fått innblikk i toalettcisterner gjennom denne prosessen og det var ikke særlig behagelig. Hvem av dere rengjør cisternen regelmessig liksom?

Jeg synes situasjonen er litt frustrende akkurat nå. Antakelig bør løsningen være å rive hele badet og skifte hele skiten. Men det er jo svindyrt og ikke hva vi tok høyde for da vi kjøpte.
Det lukter jo altså fremdeles og jeg blir regelrett sur av å tenke på at det må jo bare ha vært sånn der lenge. Bare at det er lett å lufte ut når man venter besøk eller visning og sånt..

Gammel 09-08-12, 23:42   #27
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klarer du å lokalisere hvor lukten kommer fra? Er den sterkere på noen steder?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:43   #28
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det dusjkabinett på det badet hvor du har lukt? Har dere dusjet der etter dere flyttet dit? Hvis det ikke er dusjkabinett der og dere dusjer rett på fliser/veggene, så ville jeg fått montert tett dusjkabinett så fort som mulig. Ikke bare bare å flytte inn i gammelt hus tydeligvis.

Nå ser jeg jo på bildet over at det er dusjhjørne. Få inn tett dusjkabinett isteden og monter vifte på badet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.