|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leksehjelp i 1. klasseHer har leksehjelpen fungert utmerket. Det er mange som bruker dette og skolen anbefaler også at elevene er med på leksehjelp. Og i hvertfall når barna allikevel er på SFO så er det greit å benytte noe av den tiden til å gjøre lekser. Vår erfaring er at de også får god hjelp. Det er endel voksne pr gruppe.
|
|
|
#22 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leksehjelp i 1. klasseHer er nok leksehjelpen også mer leksetid enn hjelp, men for Oddvar det fungert veldig bra! Greit å slippe så mye lekser på ettermiddagen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Leksehjelp i 1. klasse
Autokorrekt på iPader har ødelagt FP. Vi kan ikke lenger kalle oss en gjeng som kan skrive rett norsk.
|
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette var beskjeden vi også fikk. Men det er faktisk et tilbud de skal kunne tilby alle. Snuppa kunne godt gjøre lekser hjemme, men ville heller ha "fritid" hjemme enn på SFO. Og da jeg spurte læreren om hun kunne få plass allikevel, så var han helt enig i at det ikke gjorde noen forskjell på ressurssituasjonen om hun satt der og gjorde leksene sine eller ikke.
|
|
|
|
#25 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Leksehjelp i 1. klasseVi synes leksehjelpen har vært bra. Da kan de få unna det meste i SFO-tida og ha litt mer fri når de kommer hjem. Vi må uansett gå gjennom leksene å sjekke at alt er gjort og kvaliteten på jobben. (Minstemann slurver gjerne om han tror han kan slippe unna med det.
|
|
|
#26 |
|
Tåler regn
|
Sv: Leksehjelp i 1. klasseVi valgte å ikke benytte oss av leksehjelp i første klasse. det av flere grunner: Sist redigert av Pelikan : 07-08-12 kl 12:38. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Leksehjelp i 1. klasseMinstemor hadde ikke leksehjelp i 1. klasse. Fordi jeg gjerne ville følge dette opp selv og fordi det var såpass lite lekser uansett. Nå i 2. klasse skal hun ha to dager i uka fordi hun er travel på ettemiddagene og det blir mye mas på lekser. Hun klarer seg svært godt på skolen.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Enig i dette.
|
|
|
#29 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Leksehjelp i 1. klasseLeksehjelpen blir brukt mest av de ressurssterke, der begge jobber og man deltar på mange aktiviteter.
|
|
|
|
#30 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Leksehjelp i 1. klasseTakker for alle svar og innspill! Vi har ut fra det som er skrevet, skjønt at leksehjelp er ment som et positivt tiltak, uten noen form for stigmatisering. Jeg visste vel egentlig det i utgangspunktet, men sånn er det nå man må krangle litt med en litt påståelig pappa |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg reagerte ikke engang, trodde sønnen hennes het Oddvar.
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er ganske sikker på at Løve70 hadde tenkt til å skrive "oss har", men så har hun glemt mellomrommet slik at autokorrekt endret det til Oddvar.
|
|
|
|
#33 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg syns det har vært veldig fint å få være med på leksegjøringen hjemme fra starten av. Jeg føler jeg får mye bedre oversikt over hvor mye Poden skjønner og hvordan han jobber.
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Leksehjelp i 1. klasseNå det er påmelding hvert halvår hadde jeg også ventet. Det er greit å se hvordan ungen tilpasser seg å gjøre lekser.
|
|
|
|
#36 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er det ikke hos oss. De var veldig klare på at det var en eneste frist for påmelding, og i samme åndedrag sa de at 1. klassinger ikke burde være på leksehjelp fordi de måtte følges opp hjemme.
|
|
|
|
#37 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Leksehjelp i 1. klasseHer er det også påmelding hvert halvår, det går ikke an å hoppe inn utenom dette.
|
|
|
#38 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leksehjelp i 1. klasseVi meldte på storesøster i fjor, men sluttet til jul. De hadde bare leselekse i første klasse, dermed ble leksehjelp mest brukt til tegning. Jeg syns likevel det er et positivt tiltak som vi vil benytte når de får mer lekse - noe jeg tror vil skje i år.
|
|
|
#39 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Leksehjelp i 1. klasseHos oss frarådet de leksehjelp i 1. klasse, da de gjerne trenger litt ekstra støtte og konsentrasjon, som de nok kunne få best hjemme. Men fra 2. klasse velger vi å benytte det ja. Leksehjelp hos oss er for å bli ferdig med leksene, og ha mer tid til å leke. De leser hjemme ja, og vi ser over, men 'overlæring'/repetisjon og en del sånt er ferdig når de kommer hjem. Glimrende tiltak for oss som skal få hverdagen til å gå opp på svært liten tid. Eldstemor så det jo selv at var hun ferdig med ting, så fikk hun gjort mye mer hjemme. Håper lillebror gjør det samme året som kommer. Sist redigert av Dronningen : 12-08-12 kl 18:09. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Leksehjelp i 1. klasseVi har brukt leksehjelp i tre år. Det skal ikke være "undervisning", det skal de ha fått på skolen. På skolen må lærerne også forberede hjemmearbeidet med elevene uansett om de gjør det på skolen eller hjemme. Jeg synes det er flott at de går rett fra skole til leksetid, de er i "modus" ifbm skoledagen, de er mer opplagte enn på ettermiddagen etter at jeg kommer fra jobb, det er unnagjort mye slik at det ikke blir konflikter ifht andre aktiviteter OG det skal gis fratrekk i SFO- betaling for dem som benytter leksehjelp ( de som ellers har betalt for SFO, naturligvis). SKAL gis fratrekk, og kommunen kan ikke trekke fra ekstra administrasjon for leksehjelperne o.l. |
|
|
|
![]() |
|
|