|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Leser
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bil
Du kan kanskje fokusere litt på kjøringen også?
|
|
|
#82 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilAmetyst: er du helt rusk? Påbudt at ikke 14-åringer skal sitte alene i bilen?!? til dagen før de skal begynne å prøvekjøre?
|
|
|
#83 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg prøver også å ha bortimot 100% fokus på kjøringen, ja og ikke på ungene. Kjære vene. Jeg håper du ikke kjører mye, Ametyst.
|
|
|
#84 |
|
Bedreviter
|
La meg gjette: du er førstegangsmor og har ingen barn over tre år ennå? |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilEn 7-åring, tydeligvis. Som aldri slipper hånda til mor.
|
|
|
#87 |
|
Bedreviter
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg flyttet for øvrig hjemmefra da jeg var 16 år gammel. Det var jammen like greit at mine foreldre tiltrodde meg å sitte alene i en bil i ti minutter, i månedene før jeg reiste. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
![]() |
Vet ikke helt hva du mener med det. Men mine prinsipper er der uansett hva dere eller du måtte mene. Og egentlig -uansett hva alle andre mener! Jeg er svært standhaftig på dette med barna, og de har sine grenser. Men samtidig har de sin frihet. Jeg er streng når vi er ute på tur med bilen, og hvor man lett kan komme bort fra hverandre. Men jeg er mindre streng når de skal ut i nabolaget og leke. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#91 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Neimen.... Min 9-åring insisterer rimelig ofte å få vente i bilen mens jeg/vi er inne på den 6'te butikken på runden. Han ser film eller leser mens han venter. Jeg kan da ikke for mitt bare liv se at det er uansvarlig eller gjør meg til noen dårlig forelder. Jeg synes jeg ser det - ulovlig å la en 15-åring sitte alene i bilen.
|
|
|
#92 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg kjørte på jobben et par ganger med poden i baksetet da han var rundt 4 år. Det var ikke jeg som pleide å levere om morgenen i den perioden, og for meg føltes det veldig naturlig å kjøre direkte til jobben. For han føltes det veldig naturlig å sitte i baksetet og holde godt kjeft, for han ville jo ikke i barnehagen... Heldigvis oppdaget jeg han begge gangene. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilAltså, både 4- og 8-åringen min klarer fint å gå inn og ut av bilen selv, enten den er låst eller ei. Ser virkelig for meg den 15-åringen som ikke klarte det, ass.
|
|
|
#94 |
|
Bedreviter
|
Jeg mener at din uttalelse om at barn under 16 år ikke bør sitte alene i en bil, er helt på jordet. Men hadde du vært helt fersk mor, med veldig små barn, hadde det vært lettere å skjønne hvorfor du uttalte deg som du gjorde, for veldig mange sliter med å skjønne at ungene deres kommer til å vokse opp til å bli selvstendige, ansvarsbevisste mennesker i fremtiden, så lenge de fortsatt er på baby- eller småbarnsstadiet. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg ser at jeg skaper sjokktilstander ut fra mine innlegg. Vil minne om at jeg har barn på 5 og 6 år, og at min innstilling til om noen kan sitte alene i bilen vil endre seg! Det er helt utrolig hvor fort det går an å hisse på seg folk. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Bedreviter
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg synes det er langt over grensen til usmakelig å trekke en slik sak inn som argument for sitt eget syn, i en tulledebatt som ikke har noen som helst likhetstrekk med saken du henviser til. Det er rett og slett lavmåls. Fysj! Sist redigert av Teofelia : 10-08-12 kl 01:45. Årsak: Ble plutselig poengløst |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bil[quote=Ametyst;3375412]Jeg ser at jeg skaper sjokktilstander ut fra mine innlegg. Vil minne om at jeg har barn på 5 og 6 år, og at min innstilling til om noen kan sitte alene i bilen vil endre seg! Det er helt utrolig hvor fort det går an å hisse på seg folk. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilNår ungene er 15 år er de over den kriminelle lavalder, de har rett til å velge utdanning, de har rett til å ha lønnet arbeid - men å sitte i bilen mens mor handler, der går grensa! |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilVet dere hva - jeg driter i om dere lager smiley faces som slå med hendene og later som om dette er et utsagn som er totalt fiasko. Det er like helt og fullt min mening. Og dere som er motstandere: Dere får tørke av dere fliret, eller legge ned stridsøksa. For jeg kommer hverken til å la meg affisere av hverken latter eller folk som sier at dette ikke er noe. Jeg er lei av at folk nedverdiger andre! Og jeg står på mitt! UANSETT! |
|
|
|
![]() |
|
|