|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flasker og glass til sylting osv?Kokt ripsgele, sterile glass, atamon i geleen, lufttette lokk, det holder over jul, altså. Det holder av erfaring over neste jul også, men da er ikke geleen nødvendigvis like frisk i fargen. Men smaken er den samme, og mugg har jeg aldri sett på det. Oppbevart kjøling, men ikke frosset.
|
|
|
#22 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flasker og glass til sylting osv?Jeg liker ikke barnematglass så godt, jeg opplever at de slipper inn litt luft. Men alle andre småglass, tomatpuré, jalapenos, peanutbutter osv, ingenting kastes. Så lenge de er helt rene, nykokte og helt fulle når du skrur lokket på, holder det glatt til neste sommer og den etterpå. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Flasker og glass til sylting osv?
Næsj, så lenge man sylter og steriliserer ordentlig holder det seg lenge. Jeg har syltetøy fra to år tilbake som er helt fin-fint.
|
|
|
#24 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flasker og glass til sylting osv?Det er nok bare jeg som er for lat til all den styringa. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Sv: Flasker og glass til sylting osv?Heldige Mjau som har tilgang på så mye godt! Vi planerte hageområdet i fjor, så planen er å anlegge både jordbærhage, div. buskevekster og forhåpentligvis også drivhus. Et tips angående hermetisering, er å legge tyttebær på toppen. Det gjorde en "før i tida" pga at tyttebæra fungerer som naturlig konserveringsmiddel, da den holder seg så lenge. Det bør kanskje tilføyes at jeg bare har fått dette rådet videreformidlet i familien, og har aldri prøvd det ut selv.
|
|
|
#26 |
|
Glamorøs
|
Sv: Flasker og glass til sylting osv?
Det er litt styr, det er det. Men med knøtefryser i byleilighet er det en nødvendighet om man vil nyte egenplukk utover vinteren.
|
![]() |
|
|