|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Kjøkkenmaskin atter en gangJeg har hatt mulighet til å bruke ulike kjøkkenmaskiner de siste 6 månedene, en ny Kenwood Major, KitchenAid Artisan, og Assistent. Alle maskinene gjør jobben, og en vil neppe angre på valget når en har blitt kjent med dem. Bortsett fra kapasitet kan de med ekstrautstyr gjøre akkurat de samme oppgavene. Jeg har laget brød, boller, kransekake, mazipan (male mandler), kjøttkaker, vispet krem, sukkerbrød, småkaker... Alt går helt fint. Sist redigert av arrow : 13-08-12 kl 00:54. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøkkenmaskin atter en gangTusen takk for en bra gjennomgang av maskinene. Har egentlig savnet en slik sammenligning som dette. Ønsker meg veldig en KitchenAid-maskin, men har vært veldig usikker fordi jeg ikke visste om den tåler å elte brøddeiger.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøkkenmaskin atter en gangJeg hadde en ganske ny Kenwwod Major av den kraftige typen, men bytta den helt frivillig med min søsters 15 år gamle Electrolux Assistent. Jeg har ikke angret et sekund. Assistenten er en mye bedre maskin. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Kjøkkenmaskin atter en gangJa, Assistenten er nok hakket bedre til gjærbakst og store deiger, og den bråker ikke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Kjøkkenmaskin atter en gangJeg har hatt kenwood som jeg drepte med for tung gjærbakst, men jeg var fornøyd med den til den døde. Jeg har også hatt en assistent som var dysfunksjonell, den må det ha vært noe galt med. Nå har jeg en KA, den kan jeg ikke anbefale hvis poenget er brødbakst, men til alt annet gjør den jo jobben. Det gjør jo alle egentlig.
|
|
|
#6 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøkkenmaskin atter en gangAssistent har jeg og den er min trofaste venn på kjøkkenet. |
|
|
|
![]() |
|
|