|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Stiv
|
Syden og bikiniVi har vært to uker i syden. Dette innebærer naturlig nok mye tid med lite klær på seg. Det slo meg at rundt bassenget gikk man rundt med lite klær tilsynelatende uten å tenke på kroppsvekt, hengemager, strekkmerker og føflekker. De fleste damene minst et svangerskap bak seg, og det var ikke en silikonpupp å se. Det var utrolig behagelig å vandre rundt i bikini og føle seg vel, ikke kjenne på komplekser for egen kropp. Til og med å slå av en prat med periferte bekjente mens man står med lite klær på seg føltes naturlig - det hadde jeg neppe klart på en norsk strand på samme måten.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden og bikiniHelt enig med deg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden og bikiniDei gongane eg har vore i "syden" har eg hatt akkurat samme opplevelse; alle går i bikini. Kanskje dei som absolutt ikkje føle seg vel i bikini heller ikkje drar på typiske charterferiar?
|
|
|
|
#4 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Syden og bikiniSå flott at du fikk en sånn opplevelse. Jeg kjenner litt på det samme når jeg ser folk i badeland i Norge også jeg. Er man på steder med mye småbarn, så er gjerne foreldrene med og de kommer jammen i alle fasonger og størrelser.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Syden og bikiniJeg vil ikke si at det er helt uanstrengt. Det ser kanskje sånn ut, men inni hodet mitt farer tankene: "Noen synes sikkert det er ekkelt at jeg går her med så lite klær når jeg er så stor" og det på repeat. Og så forsøker jeg å tenke at det får være deres problem og ikke mitt.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Syden og bikiniJeg gjemmer magen min uansett hvor jeg er. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Syden og bikiniDet jeg liker med Hellas og Italia er at alle de lokale bestemødrene pleier å komme ut på stranda om ettermiddagen – i bikini, så klart. Det er bra for perspektivet.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Syden og bikiniJa, vi var i Tyrkia i to uker nylig, og det var en svært så avslappende atmosfære når det gjaldt badetøy. Jeg har sjelden følt meg så avslappet i bikini selv.
|
|
|
#9 |
|
Off the map.
|
Sv: Syden og bikiniJeg bruker bikini i syden på stranda. Alle andre plasser har jeg stort sett minimum shorts og singlett. Også i syden. Evt shorts pluss bikinitopp.
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Syden og bikiniJeg gjør sånn på norske strender også, jeg. Vill&gal.
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Syden og bikini
Hah. Min erfaring med Hellas var at de vi delte strand med tuslet rundt uten bikini. Eller badebukse. Noe som førte til at en (inntil da) avslappet Maverick snudde seg rundt, tittet oppover og oppdaget at en eldre manns skrotum befant seg bare noen centimeter fra mine øyne. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Nja, den er jeg ikke sikker på om jeg tror på.
|
|
|
#14 |
|
Stiv
|
Nei, det tror jeg nok. Og det var med tanken i bakhodet om at det "koster" mer for noen som gjorde at jeg satte ekstra pris på å se såpass mange forskjellige kroppsformer.
|
|
|
|
#15 |
|
Stiv
|
Ouch, det minner meg om da jeg og søstern var på interrail, to italienske gutter skulle underholde oss en dag, og tok oss med på - av alle steder - en homonudiststrand. :my eyes:
|
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Hoho. Det er litt et seinsesongfenomen, tror jeg, og det er i hvert fall ikke de lokale bestemødrene som gjør det.
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: Syden og bikiniNå kom jeg på venninnen min som var på et eller annet gresk hotell med bare nyrike og korpulente russere som gikk i speedo hele døgnet. Veldig hyggelig med all-inclusive-måltider i selskap av mange, mange middeladrende menn med stor mage og speedo.
|
|
|
#18 |
|
Stiv
|
Eller synet av dansken som puttet nøkkelen nedi speedoen. Bak.
|
|
|
|
#19 |
|
|
Mye mulig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Syden og bikiniJeg skjønner ikke at man ikke kan kle på seg når man spiser på restaurantene da. Jeg tok alltid på meg noe når vi skulle spise, men observerte jo folk i bikini og speedo på restautrantene og inne på kjøpesentre osv, det blir jo bare ufattelig kleint.
|
![]() |
|
|