|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt drømme-reisemålAkkurat nå vil jeg bare til en by. Litt det samme hvilken by. New York. London. San Fransisco. Berlin. Amsterdam. Til og med København ville holdt nå. Jeg, bestevenninnen min, litt godt i glasset, alle luktene og storbypulsen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ditt drømme-reisemålAkkurat nå står New York øverst på listen |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ditt drømme-reisemålDrømmer også om å dra til Hawaii.
|
|
|
|
#24 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Ditt drømme-reisemålJeg kunne tenke meg å farte rundt i Usa, New York er fristende, kunne også tenke meg å oppleve Grand canyon. Ja,ja.... ingen umulighet at det blir en gang, men tror jeg vil at ungene skal bli litt større først. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ditt drømme-reisemålFoz do Iguassu! Vakreste sted jeg har vært! |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ditt drømme-reisemål
Åh! Åh!
|
|
|
|
#27 |
|
Off the map.
|
Sv: Ditt drømme-reisemålJeg vil gkernetilbake til Sør-Afrika, hvor jeg var på Safari tidligere i år. Nærmere bestemt Shamwari.
|
|
|
#28 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Ditt drømme-reisemålPå toppen av lista ligger Tokyo. Er fascinert over landet og folket. Det hadde nok vært en opplevelse å dra dit.
|
|
|
#29 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Ditt drømme-reisemålJeg vil ha med familien til Japan, men yngstemann må roe reka litt først. Ellers er jeg alltid klar for Hellas, og jeg drømmer om et helt år på yndlingsøya der. Ellers vil jeg gjerne reise litt rundt på den engelske landsbygda, med et stopp i Oxford og Pitt-Rivers museum.
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Ditt drømme-reisemålDet er så mange steder, jeg er en drømmer. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Ditt drømme-reisemålBortsett fra at det innebærer fly og dermed er helt uaktuelt er Island et sted jeg har lyst til å dra.
|
|
|
#33 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ditt drømme-reisemålAfrika - safari |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Ditt drømme-reisemål
Du kan da reise med båt til Danmark og videre fra Danmark via Færøyene til Island med Smyril line. Det vil ta deg noen dager over tøft hav, men tenk så kult! |
|
|
|
|
|
#36 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Ditt drømme-reisemålMen altså! Har dere lest mitt reisebrev fra Island?? Dette er ifra mars. Jeg fikk en "litt" skjev start med landet Island.
Og en annen ting med Island.. De er virkelig i vekst altså! De snakker strøkent engelsk og enkelte dansk, da dette er språkene de har på skolen, det er ikke mulig å forstå islandinger som snakker, men skriftspråket kan man til en viss grad forstå. Snyrtingar er toalett, dvs. ikke i nærheten av WC. Men det er ett sært ord.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 14-08-12 kl 00:09. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Ditt drømme-reisemålJeg synes Islandsk er litt som Nederlandsk, først forstår man ingenting, men etter en stund oppdager man at man egentlig skjønner ganske mye likevel.
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt drømme-reisemålJeg vil se mye mer av Italia. Har vært der endel og er helt lost. Kulturen, maten, vinen, mentaliteten, menneskene, naturen og ikke minst språket.
|
|
|
#39 |
|
kamerat
|
Sv: Ditt drømme-reisemålIsland er fantastisk, og utrolig morsomt å ta med seg barn til. Anbefales varmt! I møkkavær anbefales utendørsbad – ingenting er som å senke seg ned i 50 graders vann mens sluddet pisker deg om ørene!
|
|
|
#40 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ditt drømme-reisemålSånn bortsett fra at jeg drømmer aller mest om en eller annen fin liten øy i Kykladene eller noe, med sol og varme og sånn;
|
![]() |
|
|