Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ditt drømme-reisemål

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-12, 16:09   #21
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt drømme-reisemål

Akkurat nå vil jeg bare til en by. Litt det samme hvilken by. New York. London. San Fransisco. Berlin. Amsterdam. Til og med København ville holdt nå. Jeg, bestevenninnen min, litt godt i glasset, alle luktene og storbypulsen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 16:17   #22
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå står New York øverst på listen Må prøve å få til en tur dit i løpet av det kommende året.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 16:19   #23
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Drømmer også om å dra til Hawaii.
California, San Fransisco og Las Vegas.
Cruise i Carabian, det som kjører innom Mexico.

Gammel 12-08-12, 17:28   #24
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Jeg kunne tenke meg å farte rundt i Usa, New York er fristende, kunne også tenke meg å oppleve Grand canyon. Ja,ja.... ingen umulighet at det blir en gang, men tror jeg vil at ungene skal bli litt større først.

Forresten Australia frister også.. og Storbritannia, Irland, Skottland, England....

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 17:34   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foz do Iguassu! Vakreste sted jeg har vært!
Det ligger det grensene til Brasil, Argentina og Paraguay møtes. Åpningscenen til filmen "the mission" ble spilt inn der. Massive fossefall (niagara er skikkelig kjipt til sammenligning), regnskog og et fuglebilde og dyreliv som er helt fantastisk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:29   #26
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Akkurat nå fantaserer jeg om Hawaii. Det er en drøm å feire mannens 40-årsdag der, om halvannet år.

Åh! Åh!
http://www.bigkahunahawaii.com/en/ca...urs_island.htm

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:37   #27
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil gkernetilbake til Sør-Afrika, hvor jeg var på Safari tidligere i år. Nærmere bestemt Shamwari.

http://www.shamwari.com/propertydefault.asp

Gammel 13-08-12, 22:41   #28
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På toppen av lista ligger Tokyo. Er fascinert over landet og folket. Det hadde nok vært en opplevelse å dra dit.

Gammel 13-08-12, 22:42   #29
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vil ha med familien til Japan, men yngstemann må roe reka litt først. Ellers er jeg alltid klar for Hellas, og jeg drømmer om et helt år på yndlingsøya der. Ellers vil jeg gjerne reise litt rundt på den engelske landsbygda, med et stopp i Oxford og Pitt-Rivers museum.

Gammel 13-08-12, 22:46   #30
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det er så mange steder, jeg er en drømmer.
Nå skal vi snart til Hellas en tur, også venter New York neste år.

Men jeg har faktisk aldri vært i London eller England forøvrig.

Vil gjerne til Frankrike også, det er mulig familieferie neste år. Italia var vi i i april i år, det var også fint.
Nei det er så mange steder.
Vil gjerne ta en solid Norgesferie også jeg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:49   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange steder jeg har lyst til å dra, men Island på rideferie står høyt på lista mi.

Gammel 13-08-12, 22:59   #32
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Bortsett fra at det innebærer fly og dermed er helt uaktuelt er Island et sted jeg har lyst til å dra.
Dumme flygreiene.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:03   #33
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Afrika - safari
New York - shopping, mat, drikke og opplevelser
Maldivene - strand og rekreasjon

Kunne tenke meg å reise tilbake til San Diego også. Har ikke vært der siden jeg bodde der som barn. Og skulle gjerne reist på mimretur og møtt igjen min amerikanske venninne med mann og barn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:14   #34
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Bortsett fra at det innebærer fly og dermed er helt uaktuelt er Island et sted jeg har lyst til å dra.
Dumme flygreiene.

Du kan da reise med båt til Danmark og videre fra Danmark via Færøyene til Island med Smyril line. Det vil ta deg noen dager over tøft hav, men tenk så kult!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:23   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smyril line er nesten verdt det bare på grunn av navnet.

Gammel 13-08-12, 23:59   #36
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså! Har dere lest mitt reisebrev fra Island?? Dette er ifra mars. Jeg fikk en "litt" skjev start med landet Island.

Sitat:

Dag 1
Reiste fra en flyplass som badet i vårsolen med småsko og dressjakke for å ankomme ett forblåst Island. Jeg kom meg til Hertz skranken for å hente bilen og skjønte lunta når den ansatte satt der med boblejakke, votter og skjerf. Og der kom jeg trippende i mine fine vårsko. Heldigvis hadde den vennlige sjelen i skranken vært og startet bilen, så den var ihvertfall varm og god. Men først skulle vi gå over bilen og se om det var noen skrammer som måtte noteres ned. Ikke lett å se etter riper på en nediset bil i stiv kuling. Så jeg signerte og dro, med en vennlig hilsen fra Hertz-ansatt "Nice Shoes" Har selvfølgelig med meg GPS'en min for jeg har alle land liggende inne (Liv er alltid med og forteller meg hvor jeg skal kjøre), BORTSETT fra på Island, kartet over Island er helt hvitt med en blå stripe som indikerer hvor kyststripen ligger, hvilket i og forseg stemte på en prikk idag. Så da måtte kartet frem, hvilket jeg ikke skjønte stort av - for jeg skulle ikke til den Blå Lagune. Jeg fant skiltet til Reykjavik og tenkte at det er ihvertfall riktig retning, i Reykjavik bor 196.000 av Islands totalt 306.000 innbyggere = sentrale strøk = dit vil jeg .

Jeg skjønner nå hvorfor landet heter ISland! Jeg har pt. aldri kjørt kolonnekjøring fra en hovedflyplass og inn til en hovedstad, artig, annerledes og nervepirrende opplevelse. Vi så akkurat 1 meter forran bilen, flere biler måtte stoppe på veiskulderen, fordi man rett og slett ikke så noe annet enn hvitt englestøv. Men jeg holdt meg til baklysene til bilen forran og tenkte at dit du skal, skal jeg! Heldigvis ligger hotellet ved hovedveien, så ganske riktig, bilen forran skulle ihvertfall samme retning! Hotellet jeg bor på er tipp topp - Grand Hotell Reykjavik! Men de har ikke innendørs parkering, så i morgen tidlig skal jeg ut i vårskoene mine og grave frem en leiebil med mine bare hender.

Ett liv som handelsreisende er hardt!

Her blir jeg akkurat så lenge som jeg må. Så da håper jeg på snarlig hjemreise og heller retur nærmere mai.

Ett glass rødvin har jeg unnet meg i kveld, fordi jeg fortjener det.

Dag 2
Idag regner det isbiter og en frisk stiv kuling gjør livet utenfor bilen til en noget kjølig opplevelse. Det går ETT fly til Oslo i morgen kl 07.35, der finner dere meg!

Og en annen ting med Island.. De er virkelig i vekst altså! De snakker strøkent engelsk og enkelte dansk, da dette er språkene de har på skolen, det er ikke mulig å forstå islandinger som snakker, men skriftspråket kan man til en viss grad forstå. Snyrtingar er toalett, dvs. ikke i nærheten av WC. Men det er ett sært ord.
Islendinger er fantastisk hyggelige og imøtekommende. Artige mennesker å samarbeide med.

Mange restauranter er stengt i ukedagene utenfor sesong for å holde driftskostnader nede, hvilket er veldig kjedelig for oss handelsreisende... Kjøpesentrene stenger kl 17.30, så etter det klokkeslettet blir det lange timer på hotellrommet..

Jeg var der i mai - og joda, Island var veldig flott i vårsolen. "Problemet" er at jeg er på jobb når jeg er på Island, så mye turistaktiviteter får jeg ikke gjort. Men til høsten! Da skal jeg være überturist! Da skal jeg skrive ett nytt reisebrev.

Det var dagens Islands-reklame. I'll be back with more.

Sist redigert av Fløyel : 14-08-12 kl 00:09.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 00:18   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg synes Islandsk er litt som Nederlandsk, først forstår man ingenting, men etter en stund oppdager man at man egentlig skjønner ganske mye likevel.

überturist høres lurt ut. Jeg vil ri over øya jeg da, må bare få en av ungene til å ville bli med. Dvs jeg må lære toern å ri. Enern kan ri, men er ikke interessert i en sånn tur tror jeg.

Gammel 14-08-12, 14:25   #38
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil se mye mer av Italia. Har vært der endel og er helt lost. Kulturen, maten, vinen, mentaliteten, menneskene, naturen og ikke minst språket.
New York skal jeg besøke for første gang om ikke så lenge og gleder meg vilt.
Jeg vil også til San Sebastian med fet lommebok og bo deilig og spise meg gjennom byens fantastiske restauranter.
Loffe rundt i Irland står høyt.
Og en liten, vakker øy med krystallvann, gode dykkeforhold, hvit sand og palmer.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 14:39   #39
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Island er fantastisk, og utrolig morsomt å ta med seg barn til. Anbefales varmt! I møkkavær anbefales utendørsbad – ingenting er som å senke seg ned i 50 graders vann mens sluddet pisker deg om ørene!

Jeg drømmer om Malaysia. Og en uke i New York med bare mannen, på Library Hotel! Og Hong Kong + sørvestre Kina med ungene! Og hvorfor ikke en stillehavsøy? Osv. osv.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 15:18   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn bortsett fra at jeg drømmer aller mest om en eller annen fin liten øy i Kykladene eller noe, med sol og varme og sånn;

- New York har plutselig dukket opp på ønskelisten.
- Budapest er det så lenge siden jeg var i at jeg har lyst tilbake.
- Irland. En lang tur, der vi kan dra litt rundt, både for å se landet og for å besøke masse kjentfolk.
- Skiferie i Alpene er også høyt oppe på listen. Uten barn, sånn at jeg kan kjøre fort og ikke må drive å vente på unger og sånn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.