|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg tror vel de fleste foreldre ikke reflekterer så mye over det, og så er det dette med at "alle" andre har hull, og man følger bare strømmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenVi ga etter for kampen i vår, da var hun akkurat 4 år. Hun hadde bestemt seg og SKULLE ha hull i ørene en lørdag vi var i byen. Jeg tok fram historien om at jeg hadde bare tatt ett hull som 4-åring og så løp det jeg kunne ut av salongen og ut på gata, men hun lovte at hun skulle ta begge to. Som sagt så gjort, hun satt og beit tenna sammen, helt på gråten, men akkurat dette skulle hun.
![]() |
#23 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg regner med det er fordi hull i ørene er noe "alle" har og at det virker ufarlig å ta. F.eks kan man jo stikke innom hvilken som helst frisørsalong og få hull. Og dersom det gikk greit med en selv så regner man vel med at det går bra med barnet og? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg ser veldig sjeldent småjenter med hull i ørene. Jeg tror som ElinM at mange følger strømmen. Der hvor mange har hull i ørene blir dette noe man "må" ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen
Ja, når hun hadde bestemt seg hadde dere jo ikke noe valg ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Ja og tiddelibom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eklektisk
|
Får håpe det var du som bestemte, og ikke hun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenEldstemor var ganske liten da hun fikk. Jeg tenkte ikke tanken en gang da, om at det skulle være noe rart med det. Etter å ha lest her inne så har jeg endret syn noe. Minstemor får ikke like tidlig. Men om folk flest er som jeg var da eldstemor fikk, så tenker man ikke så veldig mye rundt det, og bare gjør det når det passer seg, uten noe om og men. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Meg og min datters "kamper" består hovedsakelig av om hun skal ha rosa kjole eller dongribukse. Det er omtrent så viktige ting hun får lov til å slåss med meg om til hun blir, tja, myndig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Peppy!
|
Jeg tenkte det samme som ElinM her. Det er såklart unødvendig av meg å kritisere andres valg, men akkurat dette med at foreldre gjør ting de egentlig ikke vil fordi ungen har bestemt seg forundrer meg veldig. Det gjelder også i bilsikringsdiskusjoner. Hvorfor skal en treåring bli snudd fordi ungen ikke vil sitte bakovervendt? Jeg synes det er feigt av foreldre å gi etter for slikt. Én ting er å gi opp kampen om leverpostei en dag, og innvilge nugatti på brødet. Men i store beslutninger som hull i ører, sikkerhet m.m. så synes jeg det er uansvarlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMin datter fikk nå som 6 1/2 åring. Kompromiss mellom jeg og far (jeg ville vente lengre). Det som er snålt, er at hun er den siste som fikk i sin klasse, men da vi kom til salongen og skulle ta hull så fikk vi vite at det er 6-årsgrense. De hadde det som absolutte nedre grense. virker fornuftig for meg, men hvor kommer alle de andre hullene fra da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
One of These Days
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenTulla fikk hull i ørene til 10-årsbursdagen sin før sommerferien. I løpet av sommerferien har de grodd igjen. Hun glemte å ta i øredobbene hos faren sin syntes det var ekkelt å innrømme og si det, så da grodde de rett og slett igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Sånn passe sane
|
![]() |
#34 |
Sånn passe sane
|
Dette synes jeg var veldig merkelig lesning. Mener du alvorlig at du lot 4-åringen bestemme dette selv?
![]() |
#35 |
<3
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenSelvfølgelig, hun bestemmer alt her i huset.
![]() |
#36 |
<3
Hvordan kan man la en 4-åring bestemme selv? Hun hadde ikke kunne gått inn selv og gjort det, selvfølgelig bestemte vi at hun fikk lov.
![]() |
#37 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenSnuppa blir 10 år og har ikke hull i ørene. Og de fleste i klassen har det, og har hatt det lenge. Jeg er delt på det - hun får ikke pga allergi samt at jeg faktisk ikke synes det er pent på barn. Som mange andre her, så reagerte jeg også på hull i ørene og snuppa har atopisk eksem og tåler ikke mye på huden sin. Aner egentlig om det har noen sammenheng, men jeg bruker det ihvertfall som argument
![]() |
![]() |
#38 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenLille Ville har to venninner som har fått hull i ørene (fireåringer). Hun har spurt et par ganger, men det ser ikke ut til å være noen stor sak ennå. Jeg tenker det i hvert fall er greit å vente til vi er forbi sandkassealderen (og gjerne mye lenger), men akkurat når jeg kommer til å la henne få, aner jeg ikke. Selv ventet jeg til konfirmasjonen (etter eget ønske), søsteren min fikk da hun var syv.
![]() |
#39 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg har skolestarter på 5,5 år. Og hull i ørene er et teama. Jeg har ikke telt, men ser at mange av jentene i 2006 kullet har hull i ørene. Min ønsker det veldig.
![]() |
#40 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenKnøtteliten vet neppe hva hull i ørene er, og Knotten er ikke jålete, så jeg regner med å fortsatt slippe unna i evigheter.
![]() |
|
|