Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 11:54   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen

Åtteåringen maste aldri om hull i ørene før, hun ville ikke ha. Ikke før i fjor, da ville hun plutselig ha. Jeg sa nei, men etter en stund fikk hun allikevel lov. Det var rett før 8-årsdagen. Hun ble grundig instruert i renholdet, og vi hjalp til og passet på. Men hun fikk allikevel betennelse og måtte ta dem ut etter noen måneder. Jeg skulle virkelig ønske vi ikke hadde latt henne få hull, men gjort er gjort. Hun vil aldri mer ha hull i ørene, sier hun, og det skjønner jeg godt. Mitt andre barn er en gutt, så der er det jo overhodet ikke noe tema uansett.

Gammel 14-08-12, 11:55   #42
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Jeg er i tenkeboksen ang min datter, lurer på om hun skal få hull i ørene samtidig med sine to beste venner.

Men husk at venner forgår, mens hull i ørene (ofte) består.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 11:57   #43
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hvordan kan man la en 4-åring bestemme selv? Hun hadde ikke kunne gått inn selv og gjort det, selvfølgelig bestemte vi at hun fikk lov.

Hm. Du skrev at hun hadde bestemt seg, så ja, jeg leste det sånn.

Gammel 14-08-12, 11:59   #44
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men husk at venner forgår, mens hull i ørene (ofte) består.

Takk! Ja, jeg venter og drøyer det jeg kan. For nå er hun superfornøyd med et ark klistreøredobber hun fikk av tanten sin. .

Gammel 14-08-12, 12:27   #45
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner de som syns det er problematisk at en skolejente, som ønsker det selv, får hull i ørene.

Noe av begrunnelsen for at det er 16-årsgrense på piercinger er jo at det kreves ganske grundig renhold før og rett etter den har grodd. Jeg tenker at hvis min seksåring ønsker hull i ørene sommeren før hun skal begynne på skolen så kommer hun til å få det. Og jeg kommer til å hjelpe henne med renhold og snurring. Infeksjoner kan man få uansett alder, og da må dobben ut, uavhengig av hvor den sitter. (Og hvor gammel man er.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:36   #46
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har i grunn aldri tenkt at hull i ørene har vært særlig "farlig" helt til yngste jenta fikk nikkelallergi. Hadde jeg visst det hadde hun (selvsagt) aldri fått. Hun bruker nå bare plast (?) øredobber kjøpt i frisørsalong og det funker finfint. For min del skulle jeg ønske hun bare kunne la de gro igjen. Men vi lar henne bruke disse øredobbene hun tåler.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:44   #47
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hull i ørene ja, en eviglang diskusjon det. Hehe.

Jeg har flere veninner som har gjort det på sine barn. Jeg er ikke enig med de der, for jeg ser virkelig ikke greia. Men de får nå gjøre som de selv vil.

Eldste har spurt om det jevnt og trutt i 4års tid nå tenker jeg, og vel, jeg er ikke lei av å si nei.
Jeg har sagt at når hun selv alene kan gå inn til en som driver med piercing og de tar det på hun, så værsågod. Før den tid kan hun faktisk glemme å få min velsignelse på det.

For 2-3år siden, skulle min fetter ta enda ett hull, var d andre eller tredje. Ja samma søren. Vel, 4 dager senere ble han innlagt på riksen. Og 1uke etter det igjen hadde han vært igjennom 4 operasjoner og mistet en del av øret. Så ja vel, nei hos frisøren er glemmesak.

Gammel 14-08-12, 13:04   #48
smbr
Fullverdig medlem

smbr sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
smbr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er vel det samme som med bilsikring - her på forumet så er jo de fleste nøye med å følge reglene for å sikre barn i bil, men det stemmer ikke helt med hva jeg opplever ute i den virkelige verden........

smbr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:06   #49
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Syvåringen min spør av og til, og jeg svarer at ja, det kan hun få når hun blitt større. Hun synes det er et ok svar, tror jeg. Ikke er det så veldig mange av venninnene hennes som har heller.

Om hun en dag mener det mer helhjertet enn hun tydeligvis gjør nå, så kommer vi sikkert til å si ja. Jeg synes ikke det er fint med hull i ørene på barn, men klarer ikke gjøre til en kampsak. Jeg kommer til å være streng på renhold, ørepynt i ekte metall og ikke ørepynt som lett henger seg fast.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:07   #50
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av smbr, her.

Det er vel det samme som med bilsikring - her på forumet så er jo de fleste nøye med å følge reglene for å sikre barn i bil, men det stemmer ikke helt med hva jeg opplever ute i den virkelige verden........

Det er stort sett bare de som mener at hull i ørene ikke er ok som svarer i tråden her. Det er mange flere som leser.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:07   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smbr, her.

Her på forumet er også andelen med høy utdanning langt større enn FolkFlest.
Jeg tror ikke det er det spøtt tilfeldig at det er en sammenheng.

Gammel 14-08-12, 13:07   #52
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selv fikk jeg ikke før jeg var myndig. Så jeg betalte selv for det når jeg var 19 år. Var aldri jålejente som ung så så ikke på det som noe veldig tungt å ikke få det.

Vet ikke om jeg kommer til å være like streng selv, men hun bør være stor nok til å holde det rent selv. Sannsynligvis venter jeg til hun er over 10 (helst 18 da )

Gammel 14-08-12, 13:09   #53
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk hull i ørene i bursdagsgave i skolestart året, det har jeg tenkt at Vesla skal få også om hun etterspør det, men bare ekte saker skal inn i øret og ingen ringer før hun er eldre.

Gammel 14-08-12, 13:10   #54
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et argument for å gi ungen hull i ørene tidlig, er å unngå at de blir hekta på piercinger når de er gammel nok til å skaffe dem selv. :påsegselvkjennermansinebarn?:

Min mor er frisør. Jeg hadde to hull i hvert øre da jeg begynte på skolen.

Gammel 14-08-12, 13:12   #55
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Et argument for å gi ungen hull i ørene tidlig, er å unngå at de blir hekta på piercinger når de er gammel nok til å skaffe dem selv. åsegselvkjennermansinebarn?:

Nja. Jeg har hatt dobb i både tunge og navle.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:12   #56
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine skal få det når de klarer å stave høyesterettsjustitiarius baklengs.

Gammel 14-08-12, 13:12   #57
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Syvåringen min spør av og til, og jeg svarer at ja, det kan hun få når hun blitt større. Hun synes det er et ok svar, tror jeg. Ikke er det så veldig mange av venninnene hennes som har heller.

Om hun en dag mener det mer helhjertet enn hun tydeligvis gjør nå, så kommer vi sikkert til å si ja. Jeg synes ikke det er fint med hull i ørene på barn, men klarer ikke gjøre til en kampsak. Jeg kommer til å være streng på renhold, ørepynt i ekte metall og ikke ørepynt som lett henger seg fast.

Jeg er nok litt her kjenner jeg, men nå er det heller ikke så aktuell en problemstilling for meg, da jeg har to gutter. Kanskje jeg hadde sett annerledes på det om jeg hadde hatt jenter ja.
Men uansett, så har jo jenta allerede hull i ørene, og jeg ville funnet ut hva som er trikset med å få de av, renset godt og så satt inn nye. Aldri brukt annet enn edelt metall/nikkelfritt, og aldri dingeldangel som kan hekte seg fast.

Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:13   #58
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Nja. Jeg har hatt dobb i både tunge og navle.

Jeg har hatt mange fler - og fikk hull i ørene tidlig. Så teorien min holder ikke en gang mål på meg selv.

Gammel 14-08-12, 13:15   #59
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sjekket noen piercingsteder og der er aldersgrensen 16 år hvis man kommer alene. 15 dersom man har med foreldre/foresatt.

Kan man ta hull i ørene hos frisør uten at foreldre/foresatte er med? *ser for meg opprørsk barn som tar hull i ørene i smug*

Sist redigert av Éowyn : 14-08-12 kl 13:23.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:15   #60
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Mine skal få det når de klarer å stave høyesterettsjustitiarius baklengs.

Da er jeg relativt sikker på at min straks 9-åring ville fått det ganske snart.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.