|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenÅtteåringen maste aldri om hull i ørene før, hun ville ikke ha. Ikke før i fjor, da ville hun plutselig ha. Jeg sa nei, men etter en stund fikk hun allikevel lov. Det var rett før 8-årsdagen. Hun ble grundig instruert i renholdet, og vi hjalp til og passet på. Men hun fikk allikevel betennelse og måtte ta dem ut etter noen måneder. Jeg skulle virkelig ønske vi ikke hadde latt henne få hull, men gjort er gjort. Hun vil aldri mer ha hull i ørene, sier hun, og det skjønner jeg godt. Mitt andre barn er en gutt, så der er det jo overhodet ikke noe tema uansett.
![]() |
#42 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen
Men husk at venner forgår, mens hull i ørene (ofte) består. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Sånn passe sane
|
Hm. Du skrev at hun hadde bestemt seg, så ja, jeg leste det sånn.
![]() |
#44 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Takk! Ja, jeg venter og drøyer det jeg kan. For nå er hun superfornøyd med et ark klistreøredobber hun fikk av tanten sin.
![]() |
#45 |
villende
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenHm, jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner de som syns det er problematisk at en skolejente, som ønsker det selv, får hull i ørene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg har i grunn aldri tenkt at hull i ørene har vært særlig "farlig" helt til yngste jenta fikk nikkelallergi. Hadde jeg visst det hadde hun (selvsagt) aldri fått. Hun bruker nå bare plast (?) øredobber kjøpt i frisørsalong og det funker finfint. For min del skulle jeg ønske hun bare kunne la de gro igjen. Men vi lar henne bruke disse øredobbene hun tåler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenHull i ørene ja, en eviglang diskusjon det. Hehe.
![]() |
#48 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenDet er vel det samme som med bilsikring - her på forumet så er jo de fleste nøye med å følge reglene for å sikre barn i bil, men det stemmer ikke helt med hva jeg opplever ute i den virkelige verden........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenSyvåringen min spør av og til, og jeg svarer at ja, det kan hun få når hun blitt større. Hun synes det er et ok svar, tror jeg. Ikke er det så veldig mange av venninnene hennes som har heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eklektisk
|
Det er stort sett bare de som mener at hull i ørene ikke er ok som svarer i tråden her. Det er mange flere som leser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Protonterapeut
|
Her på forumet er også andelen med høy utdanning langt større enn FolkFlest.
![]() |
#52 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenSelv fikk jeg ikke før jeg var myndig. Så jeg betalte selv for det når jeg var 19 år. Var aldri jålejente som ung så så ikke på det som noe veldig tungt å ikke få det.
![]() |
#53 |
er her
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg fikk hull i ørene i bursdagsgave i skolestart året, det har jeg tenkt at Vesla skal få også om hun etterspør det, men bare ekte saker skal inn i øret og ingen ringer før hun er eldre.
![]() |
#54 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenEt argument for å gi ungen hull i ørene tidlig, er å unngå at de blir hekta på piercinger når de er gammel nok til å skaffe dem selv.
![]() |
#55 |
Whatever, never mind
|
Nja. Jeg har hatt dobb i både tunge og navle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
This is normal!
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMine skal få det når de klarer å stave høyesterettsjustitiarius baklengs.
![]() |
![]() |
#57 |
Passiv
|
Jeg er nok litt her kjenner jeg, men nå er det heller ikke så aktuell en problemstilling for meg, da jeg har to gutter. Kanskje jeg hadde sett annerledes på det om jeg hadde hatt jenter ja. |
![]() |
![]() |
#58 |
Protonterapeut
|
Jeg har hatt mange fler - og fikk hull i ørene tidlig. Så teorien min holder ikke en gang mål på meg selv.
![]() |
#59 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg har sjekket noen piercingsteder og der er aldersgrensen 16 år hvis man kommer alene. 15 dersom man har med foreldre/foresatt. Sist redigert av Éowyn : 14-08-12 kl 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|