|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#103 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen
Jeg har ingen allergier, men er allikevel motstander av hull i ørene på små mennesker.
|
|
|
#104 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Jeg er på linje med Tussa her, jenta mi og en gjeng med andre jenter i bhg sprang rundt med "prinsesskjoler" hele dagen. Ha det morro sier nå bare jeg. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg har nikkelallergi og har hatt større problemer med klokker enn med øredobber. Nå har hullene grodd igjen og jeg har lyst til å få dem stukket opp. Kanskje det er så vondt og ekkelt at det skremmer hun som maser her hjemme?
|
|
|
#106 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenTror ikke det er noe interesse for hull i ørene her. Rett og slett.
|
|
|
#107 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenTror ikke det er noe interesse for hull i ørene her. Rett og slett.
|
|
|
#108 |
|
Tittel og tittel....
|
Tja, jeg har bare gutter, og storebror har allerede ytret ønske om hull i ørene.
|
|
|
|
#109 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg er motstander av å ta hull i ørene på små barn av ymse årsaker. Først og fremst fordi det kan trigge allergi. Jeg hadde ikke en allergi før jeg som sjuåring fikk hull i ørene, og de hulla ble til kjøttkakesår etter at jeg hadde gått med ørepynt jeg fikk i bursdagsgave. Jeg har ennå hull i ørene, men bruker kun reint gull, eller om jeg skal ha dingel-dangel en kveld, lakkerer jeg alle deler som skal i kontakt med hud, med klar lakk, da kan jeg bruke noen timer, om jeg renser godt med pyrisept i etterkant.
|
|
|
#110 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenNår småbarnsforeldre googler hull i ørene hos barn, får man bl.a.:dette treffet. Der står det bl.a. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMen har det ikke også noe med hva slags nerver og greier som er i ørene, og som ikke er ferdig utviklet før man er over 12 års alder også da? For hvis det er tilfellet, så er det noe med at frisører ikke har nok kunnskap om dette, og kan treffe veldig feil. Eller noe sånt. Jeg skal se hva jeg finner om det.
|
|
|
#112 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenTipper av 9 av 10 i klassen til Ruska har hull i ørene. De aller fleste får det til skolestart, sånn var det her i huset også. Hun fikk hull da hun var 6 år, hun har hele veien vasket og ordnet med dem selv, under oppsyn i starten til jeg så at det gikk greit. Ikke hatt noen problemer og bytter nå dobber selv og styrer på.
|
|
|
#113 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenjeg kjenner at jeg virkelig ikke klarer å mene noe veldig om dette egentlig. Det er ikke en kjepphest for meg for å si det sånn.
|
|
|
#114 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenHer var det ikke aktuelt frem til hun ble ti år, men de siste 3 årene har hun ikke spurt. Når jeg har nevnt det, har hun sagt at hun ikke ønsker det lenger, i redsel for å ødelegge ørene hvis øredobbene skulle henge seg opp i noe eller sånn. Aktiv jente, rir og spiller fortball. 11 år.
|
|
|
#115 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg synes det er rart selv om ikke det skulle være kjempefarlig. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenFant denne på Det Andre Forumet fra en gammel diskusjon der - ene brukeren hadde sendt mail om dette til en av piercerne på Madison Piercing Clinic. Svaret var:
|
|
|
#118 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMin får ikke hull i ørene på lenge enda- hun er sju. Først pga helsemessige årsaker, men nesten like mye pga. at jeg synes det er ufett og sees på som white trash. Så det er flere årsaker ikke bare de "riktige". Nå mener jeg det finnes svært mye annet og absolutt mere alvorlige former for "omsorgssvikt" en et par øredobber det er forskjellige kulturer også i Norge og jeg blir mere provosert over den totale fordømmelsen.( Nå vet kanskje jeg ikke nok om hvor livsfarlig det faktisk er da, men jeg tar sjangsen på å mene at det ikke er blandt de absolutt værste tingene man kan gjøre- korny ok men ondsinnet og omsorgsvikt... nope.)
|
|
|
#119 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
White trash med hull i ørene?
|
|