Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 16:10   #101
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen

Ellers lurer jeg på om det kan tankes å være en sammenheng mellom egen allergi og viljen til å gi ungene hull i ørene tidlig?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:11   #102
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen allergier, men er likevel imot å ta hull i små kropper bare for gøy.

Gammel 14-08-12, 16:22   #103
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ellers lurer jeg på om det kan tankes å være en sammenheng mellom egen allergi og viljen til å gi ungene hull i ørene tidlig?

Jeg har ingen allergier, men er allikevel motstander av hull i ørene på små mennesker.

13-åringen min får lov nå, 13-årsgrensen ble satt for ti år siden eller noe da det virket veldig langt frem, men hun vil ikke ha. Jeg "måtte" stikke opp igjen mine egne hull for noen år siden og hun husker at jeg den gang da klaget på at jeg hadde glemt hvor vondt det egentlig gjorde. Hun gidder ikke utsetter seg selv for noe som gjør vondt og jeg maser ikke!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:39   #104
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

For meg har det ikkje vore en kamp en gong. Om jenta vil gå i rosa tyllkjole over ulla si og bruke feriepengane sine til "muffins" til å lage topp; værsågod!

Jeg er på linje med Tussa her, jenta mi og en gjeng med andre jenter i bhg sprang rundt med "prinsesskjoler" hele dagen. Ha det morro sier nå bare jeg.

Hull i ørene fikk hun i fjor høst en gang, men så var det jeg som skulle hjelpe henne med noe og kom borti øret på en litt dum måte. Vel, ørepynten falt ut og hun ville IKKE ta den inn igjen.
For et par uker siden så hadde hun lyst å ta hull i ørene igjen og jeg sa til henne at det var helt opp til henne. Men når alt kom til alt så turte hun ikke allikevel, så da sa jeg at hun kan få det senere en gang.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:10   #105
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nikkelallergi og har hatt større problemer med klokker enn med øredobber. Nå har hullene grodd igjen og jeg har lyst til å få dem stukket opp. Kanskje det er så vondt og ekkelt at det skremmer hun som maser her hjemme?

Gammel 14-08-12, 17:55   #106
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke det er noe interesse for hull i ørene her. Rett og slett.

Men alle som drar "før' argumentet, er ting likt nå? Av utstyr og sånn? Om man googler dette så flommer det ikke over av advarsler akkurat, så synes ikke det er alt for rart at noen gjør dette på sine barn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:56   #107
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men alle som drar "før" argumentet, er ting likt nå? Av utstyr og sånn? Om man googler dette så flommer det ikke over av advarsler akkurat, så synes ikke det er alt for rart at noen gjør dette på sine barn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 18:00   #108
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åtteåringen maste aldri om hull i ørene før, hun ville ikke ha. Ikke før i fjor, da ville hun plutselig ha. Jeg sa nei, men etter en stund fikk hun allikevel lov. Det var rett før 8-årsdagen. Hun ble grundig instruert i renholdet, og vi hjalp til og passet på. Men hun fikk allikevel betennelse og måtte ta dem ut etter noen måneder. Jeg skulle virkelig ønske vi ikke hadde latt henne få hull, men gjort er gjort. Hun vil aldri mer ha hull i ørene, sier hun, og det skjønner jeg godt. Mitt andre barn er en gutt, så der er det jo overhodet ikke noe tema uansett.

Tja, jeg har bare gutter, og storebror har allerede ytret ønske om hull i ørene.

Gammel 14-08-12, 19:27   #109
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er motstander av å ta hull i ørene på små barn av ymse årsaker. Først og fremst fordi det kan trigge allergi. Jeg hadde ikke en allergi før jeg som sjuåring fikk hull i ørene, og de hulla ble til kjøttkakesår etter at jeg hadde gått med ørepynt jeg fikk i bursdagsgave. Jeg har ennå hull i ørene, men bruker kun reint gull, eller om jeg skal ha dingel-dangel en kveld, lakkerer jeg alle deler som skal i kontakt med hud, med klar lakk, da kan jeg bruke noen timer, om jeg renser godt med pyrisept i etterkant.

Det hjalp neppe på allergien at jeg som lettpåvirkelig fjortis kjørte ei brent stoppenål gjennom ene øreflippen, for å få et hull nr 2, fordi to venninner av meg hadde gjort det samme.

Som barnehageansatt har jeg og sett hvor fort ørepynt kan hekte seg fast og, i verste fall, rives ut av øreflippen, sammen med en bit av øreflippen, under leik.

Jeg er og motstander, ut fra et hygieneperspektiv. Små barn spiser gjerne på fingrene sine - spiser på kompisene, putter fingre i sandkassa, og gjerne i bleia til naboungen - før de fikler med de samme fingrene oppe i ørene, hvor det er hull i flippen. Større barn er selvsagt flinkere til å la være fikle med pynten, så fra et par-tre års alder, faller det argumentet kanskje vekk?

Reint estetisk, syns jeg ikke ørepynt er pent på små barn, men det går på smak og behag, og er egentlig ikke noe argument.

Og så, for de som tror på akupunktur (har studert med slike folk) - i øreflippen er det visst fler områder som er sensitive for akupunkturpress, eller hva det nå heter. Stikker man hull i en ikke fullt utviklet øreflipp, og setter inn en øredobb, kan man visst for alltid ødelegge et slikt punkt, eller treffe feil punkt, som kan gi smerter og ubehag i andre deler av kroppen seinere. Tar man hull i ørene i voksen alder, bør man gå til en piercer, som har peiling på akupunkturbaner.

Ikke et argument for folk som ikke tror på akupunktur, men et veldig viktig argument for de som tror på slik, skal jeg dømme ut fra de jeg kjenner i de kretser.

Ellers er jeg fornøyd med at Guttungen enn så lenge fnyser av komiser med bling i ørene, og om han vil ha det sjøl, får han pent vente til han er gammel nok til å gjøre det på skikkelig vis, med ordentlig utstyr, hos en piercer, og de har vel en nedre aldersgrense på 16?

Gammel 14-08-12, 19:36   #110
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Når småbarnsforeldre googler hull i ørene hos barn, får man bl.a.:dette treffet. Der står det bl.a.
"Dr. Miklos Degre er spesialist i mikrobiologi og professor ved Rikshospitalet, og mener risikoen for infeksjoner ikke er større om man tar hull i øret som baby enn om man venter til barnet er eldre.

- Dette er ikke veldig skadelig. På medisinsk grunnlag skal det ikke være noen forskjell om barnet er 6 måneder eller 12 år, sier han til klikk.no.

Carola Lidén, professor i yrkes- och miljødermatologi på Karolinska Institutet sier videre at det ikke er bevist at det er større risiko for at barn utvikler nikkelallergi enn voksne".

Hva skal man tro?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 20:05   #111
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men har det ikke også noe med hva slags nerver og greier som er i ørene, og som ikke er ferdig utviklet før man er over 12 års alder også da? For hvis det er tilfellet, så er det noe med at frisører ikke har nok kunnskap om dette, og kan treffe veldig feil. Eller noe sånt. Jeg skal se hva jeg finner om det.

Gammel 14-08-12, 20:21   #112
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Tipper av 9 av 10 i klassen til Ruska har hull i ørene. De aller fleste får det til skolestart, sånn var det her i huset også. Hun fikk hull da hun var 6 år, hun har hele veien vasket og ordnet med dem selv, under oppsyn i starten til jeg så at det gikk greit. Ikke hatt noen problemer og bytter nå dobber selv og styrer på.

Gammel 14-08-12, 20:24   #113
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg kjenner at jeg virkelig ikke klarer å mene noe veldig om dette egentlig. Det er ikke en kjepphest for meg for å si det sånn.

For egen del så tenker jeg at man enten bør ta det når barna er babyer, og stelle det for dem, eller så bør de vente til de er store nok til å stelle det selv. altså ca 10 år.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 20:33   #114
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det ikke aktuelt frem til hun ble ti år, men de siste 3 årene har hun ikke spurt. Når jeg har nevnt det, har hun sagt at hun ikke ønsker det lenger, i redsel for å ødelegge ørene hvis øredobbene skulle henge seg opp i noe eller sånn. Aktiv jente, rir og spiller fortball. 11 år.

Gammel 14-08-12, 20:42   #115
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men alle som drar "før' argumentet, er ting likt nå? Av utstyr og sånn? Om man googler dette så flommer det ikke over av advarsler akkurat, så synes ikke det er alt for rart at noen gjør dette på sine barn.

Jeg synes det er rart selv om ikke det skulle være kjempefarlig.

Det er jo å lage hull i huden på ungen sin fullstendig unødvendig. Selv om det ikke prosentvis er snakk om stor sjans for varige mén og store plager så er det mange som får småplager og vondt. Hva er vitsen i å påføre ungen noe slikt? Jeg skjønner det ikke.
Er den lille ørepynten verd det?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:01   #116
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fant denne på Det Andre Forumet fra en gammel diskusjon der - ene brukeren hadde sendt mail om dette til en av piercerne på Madison Piercing Clinic. Svaret var:

Sitat:

Her traff du faktisk på et tema jeg er glødende engasjert i.

Jeg blir sjokkert hver eneste dag over hvordan foreldres forfengelighet skal sette barnas helse på prøve, og ørehull er så langt det drøyeste overtramp jeg har sett nest etter omskjæring.

Rent medisins er det to faktorer som er utslagsgivende for mitt standpunkt.

For det første er nerve- og tarapi-punkter i så små barns ører ikke permanente etablert, slik at selv om man stakk riktig og tok hensyn til disse, ville det hullet som ikke gir utslag på de rette måleinstumenter i dag, kunne sitte smack i et nervepunkt eller et akupunkturpunkt om kort tid. Den slags uvettig oppførsel fra foreldrene kan gi barna betydelige smerter senere i livet, og da snakker jeg spesielt om allergier, samt nakke og ryggsmerter.

Som du sikkert er klar over så sitter også en frisørdobb så trangt i vevet at det vil ta evigheter før det er dannet en fullverdig hudkanal rundt smykket, og barnet er disponert for infeksjon i lang tid. Om en slik infeksjon ikke er synlig, så vil i det minste den lilles immunforsvar jobbe overtid for å bøte på mammas dårskap. At smykket er utformet slik at luft ikke kommer til på sidene av flippen og det dannes forråtnelse inne ved huden, kan man lett konstantere ved å lukte på barnets ører hver morgen.

Ennå en et argument mot, er at selv om disse smykkene kalles kirurgisk stål er det faktisk 12 % nikkel i den legeringen som bruker på frisørsalonger (316L). Et så lite barn vil garantert utvikle nikkelallergi senere i livet og lagre opp en menge andre slaggstoffer ettersom dritten anløper.

Og til slutt. Om dobben er sterilt pakket, hjelper lite når pistolen ikke steriliseres mellom hver kunde.

Gammel 14-08-12, 21:03   #117
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min datter får ikke ta hull i ørene hos frisør OVERHODET. Om hun vil ha etter fylte 16, skal jeg ta henne med på piercingstudio.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:17   #118
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Min får ikke hull i ørene på lenge enda- hun er sju. Først pga helsemessige årsaker, men nesten like mye pga. at jeg synes det er ufett og sees på som white trash. Så det er flere årsaker ikke bare de "riktige". Nå mener jeg det finnes svært mye annet og absolutt mere alvorlige former for "omsorgssvikt" en et par øredobber det er forskjellige kulturer også i Norge og jeg blir mere provosert over den totale fordømmelsen.( Nå vet kanskje jeg ikke nok om hvor livsfarlig det faktisk er da, men jeg tar sjangsen på å mene at det ikke er blandt de absolutt værste tingene man kan gjøre- korny ok men ondsinnet og omsorgsvikt... nope.)

Gammel 14-08-12, 21:28   #119
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Takk! Ja, jeg venter og drøyer det jeg kan. For nå er hun superfornøyd med et ark klistreøredobber hun fikk av tanten sin. .

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Min får ikke hull i ørene på lenge enda- hun er sju. Først pga helsemessige årsaker, men nesten like mye pga. at jeg synes det er ufett og sees på som white trash. Så det er flere årsaker ikke bare de "riktige". Nå mener jeg det finnes svært mye annet og absolutt mere alvorlige former for "omsorgssvikt" en et par øredobber det er forskjellige kulturer også i Norge og jeg blir mere provosert over den totale fordømmelsen.( Nå vet kanskje jeg ikke nok om hvor livsfarlig det faktisk er da, men jeg tar sjangsen på å mene at det ikke er blandt de absolutt værste tingene man kan gjøre- korny ok men ondsinnet og omsorgsvikt... nope.)

White trash med hull i ørene?

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:37   #120
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era;

men nesten like mye pga. at jeg synes det er ufett og sees på som white trash.

Nå er det mulig at vi har en vidt forskjellig definisjon av begrepet "white trash" (som jeg for øvrig mener at egentlig er omtrent like betent som begrepet "neger"), men det hadde virkelig ikke falt meg inn å se på hull i ørene på seksåringer som trashy.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.