|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Off the map.
|
Sv: Tyskspråklig litteratur?
Ja, han er nok jevngod med mattelæreren egentlig, men han hadde vi i tre år - og det i en alder hvor det skjedde mye viktig. Så derfor rangeres han foran. Felles for dem begge er at de er engasjerte, engasjerende, trivelige å være rundt.
|
|
|
#42 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tyskspråklig litteratur?For en mimretråd! Jeg har hovedfag i tysk fra Trondheim, tok grunnfag høsten 92 og mellomfag våren 93, hovedfaget fra høsten 95, og alle bøkene nevnt i denne tråden bortsett fra Cornelia Funke og Michael Ende leste jeg en eller annen gang i løpet av studiet. Og Sturla var en høydare, ja. Vil alltid forbinde svarte tresko og skinnvest over hvit skjorte med han.
|
|
|
#43 |
|
50 & somewhat fab
Da må du ha tatt grunnfaget mens jeg tok mellomfaget mitt. Dere var vel det siste store kullet på germanistisk institutt, hvis jeg ikke husker feil? Etter den våren husker jeg at antall studenter sank drastisk.
|
|
|
#44 |
|
flisespikker
|
Lurer på om det var det siste året tysk grunnfag var åpent, og i så fall kan det sikkert stemme.
|
|
|
#45 |
|
intro
|
Vi var 30 som begynte på grunnfag i januar 1993, i alle fall - det er vel ikke helt ille? (At det var 30 som bestod eksamen, derimot, tviler jeg sterkt på. Der var det jo også så ubarmhjertig lagt opp at hvis man strøk på ett delemne, gikk alle de tjue vekttallene i vasken.)
|
|
|
|
#46 |
|
flisespikker
|
Vi var minst 60, tror jeg bestemt.
|
|
|
#48 |
|
Off the map.
|
Sv: Tyskspråklig litteratur?Jeg kom ikke inn på tysk grunnfag, høsten 1990. Kravet var svimlende 5,75 i snitt for oss som kom rett fra VGs. Men de bestemte seg for å slippe alle inn. Jeg spurte litt rundt, det var ingen med så gode karakterer. De som hadde så gode karakterer fant vel på noe mer 'vettugt'
|
|
|
#49 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Tyskspråklig litteratur?Vi var mer enn 60, det er jeg helt sikker på.
|
|
|
#50 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Tyskspråklig litteratur?Vi var rekordmange på mitt kull, også. 31 mener jeg, og dette var i Tromsø. Tipper ca halvparten faktisk tok eksamen, og på det rekordstore mellomfagskullet var vi hele åtte studenter.
|
![]() |
|
|