Sv: Får noen spesialkost på SFO?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Hadde eleven hatt cøliaki, ville jeg faktisk sagt at du er vrang her, Evt ikke forstår alvoret.
Siden eleven IKKE har cøliaki, stiller jo saken seg annerledes, men jeg sliter likevel med å skjønne hva som er tilfellet. Jeg forstår ikke hvorfor foreldrene argumenterer slik som du forteller, og jeg tenker det må ligge rn annen turistveg bak som skolen ikke har forstått. Ingen holder ungene borte fra melstøv hvis de tåler gluten. Heller ikke uten å ikke ha prøvd, og uten konsentrasjonsproblemer eller noe annet. Jeg tipper foreldrene enten har en grunn som du ikke har skjønt, ellers må de være sprut gærne.
Hadde eleven hatt cøliaki, ville jeg også syntes jeg hadde vært vrang her. Bortsett fra at jeg ville synes det var greit om foreldrene aksepterte undervisning i enerom akkurat de gangene vi skulle bake f.eks. brød - som jeg faktisk mener at de resterende elevene burde få bake med vanlig mel, både fordi det er annerledes bakeegenskaper og fordi vi ikke har råd til glutenfritt mel til alle.