Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mac vs PC til bildebehandling?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-12, 13:50   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac vs PC til bildebehandling?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

I praksis her er det ikke spesiell forskjell. Det Joika sier om bedre ytelse i disse programmene på Mac blir vås etter min mening. Ytelsesmessig blir det i praksis liten forskjell om maskinene som benyttes blir nok så sammenlignbare.

Jeg ville sett det også opp i bedriftens systemer ellers, og hvordan da pc-ene ellers evt. driftes og hvordan det vil være med Mac inn i eksisterende systemer/programvare og driftsrutiner.

Ventet på deg.....

Det er vås på papiret, men ikke i praksis. Vi drifter som sagt flere hundre av hver type på jobb, og vi ser klart og tydelig at treghet generelt er et mye større problem på PC. Og vi har såkalt gode PCer også. Det har med OSet å gjøre og ikke hardwaren, er min teori. Kjør Ubuntu eller noe, så skal jeg være enig i at PC blir like bra.

Er ellers enig i at dere må vurdere om en Mac vil fungere i de eksisterende systemer. Hos oss bruker de ansatte Mac på eget ansvar. Dvs at de må rett og slett finne ut av ting selv etter å ha fått Macen. (Vet vi at det ikke er kompatibelt, så får de selvfølgelig ikke Mac). Det er kanskje ikke noe å anbefale en som ikke er litt mer avansert bruker.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.