Sv: Frukt i matboksen
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Det er også en kjennsgjerning at for mange, så er ungene utstillingsvindu for vellykkethet og ressursrikdom, og hos noen kommer det til utrykk i form av spesialbestilte matbokser med 5-retters tapas til lunsj, hos andre er det USA-importerte utedresser med uendelige vannsøyler, foret med en økologisk bomull/ull-blanding.
Jeg er ikke så opptatt av hverken mat eller klær, sånn sett, og tenker at av og til er "bra" godt nok. Og, så håper jeg at det viktigste jeg gir ungene mine, hverken må bestilles på nett, eller pyntes på med pepperkakeform.
For det første, så tror jeg de fleste som lager morsomme matpakker gjør det fordi de selv har lyst, ikke for status. Det er jo bare barnet selv som ser matpakka!
For det andre, jeg er fullstendig i stand til å gi ungen min uendelig mye kjærlighet, gode verdier og tid, selv om jeg av til former egget hans som en kanin eller lar han gå i økologiske klær. De tingene utelukker ikke hverandre, ei heller gjør det at jeg snakker stygt om, eller i det hele tatt mener noe om andres vinterdresser eller matpakker.
Tydeligvis i motsetning til andre, som mener veldig mye om meg og mitt.