|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnSkjønner. Det er en stund siden jeg har vært der.
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barn
Det hadde nok vært en god løsning. Men jeg vet ikke hvordan det er med byantikvaren. De vil jo bli veldig massive i et bybilde preget av hus fra attenhundretallet.
Narkomane. Se over.
|
|
|
#23 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnTilstrekkelig lys, videoovervåkning og en beslutning fra politiet om at det ikke skal forekomme dop i undergangen vil kunne løse det (politiet bestemmer jo hvor de narkomane skal være ut fra om de velger å slå ned på besittelse av narkotia eller ikke), men det er selvsagt ressurskrevende.
|
|
|
#24 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnDet med lyskryss/ forgjengarovergang 25-50 meter frå rundkjøring, trur eg er meir vanleg på mindre plassar, med moderat trafikk inn mot rundkøyringa. Det vil vel verke mot si hensikt, trafikkmessig, i store kryss som på Aleksander Kiellands plass og Carl Berner. Eg veit om fleire slike kryss, men dei er gjerne i mindre trafikkerte område, som på Lørenskog, ved Knattenkrysset. Tvetenveien er også nemnd over, like ved Bryn skole. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Skolebarna trenger ikke krysse veien her, siden fire bydeler møtes akkurat i dette krysset (Sagene, Grünerløkka, Sentrum, St. Hanshaugen), så jeg tror ikke det går igjennom. Dette gjelder mer når barna begynner å få større radius og utforske nabolaget på egenhånd.
|
|
|
#26 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnJa, jeg mente ikke at det var en realistisk løsning.
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant, det er faktisk bare vilje. Og viljen til Oslo Kommune til å fordele vanskene utover er ikke-eksisterende.
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnDet var en artikkel i lørdagens Magasinet om Tøyen og hvorfor det har blitt slik, men jeg rakk ikke lese den. Noen som gjorde det? :fortsetter digresjonen:
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnJeg leste noe på nett, kan det ha vært den samme?
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnFor øvrig har veldig ubehagelige grupperinger av romfolk hatt fast bosted på Bogstad i mange år - ja, jeg vet at det ikke var noe i nærheten av den kolonien vi ser på østkanten nå, men det var en sann plage for nabolaget den gangen også - og det var ikke lett å få gjort noe med det, her heller, i og for seg. Men jeg husker at politiet, i hvert fall på slutten, så ut til å ha lav terskel for å rykke ut. Så det ligger noe i viljen, ja. For de flyttet jo av gårde når det ble plagsomt nok.
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnJa, vestkanten har i sannhet en overflod av protestvillige og -dyktige beboere.
|
|
|
#33 |
|
Librocubicularist
|
Då er det kanskje verre, ja, når det ikkje er skuleveg. Eg har sett at det har tatt tid å ordne desse skiltingane og slik, her og. Men eg tenkte kanskje det var ein kanal. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnDu har rett Bai, jeg har også følelse av at myke trafikkanter ikke blir hensyntatt i Oslo. Se bare på det pinlige sykkelveinettet vi har. Som stort sett er okkupert av biler som har parkert.
|
|
|
#36 |
|
kamerat
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnSykkelnettet i Oslo. Don’t get me started.
|
|
|
#37 |
|
Librocubicularist
|
I Sandnes kommune får ein bot, om ein blir tatt for å køyre i sykkelfeltet. Det er like viktig som kollektivfeltet. I Oslo blir det brukt til parkering... |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnForresten, det er en rundkjøring ved Skjoldskiftet, som har relativt mye trafikk, og bybanen kommer vel også der, der er det lysregulert for trafikanter ved den ene utkjørselen. Det blir jo litt kaotisk i perioder, men sånn må det nesten bli når så mange trafikkgrupper blandes. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnShuttleluftskip! |
|
|
|