Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 16:03   #641
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Denne tråden må leses. Storebror er meget småspist på skolen så jeg er på jakt etter noe han forhåpentligvis vil spise. (Og kanskje til meg selv og? Har aldri vært glad i brødmat.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 16:19   #642
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor har du kjøpt boksene med tre rom i, Niobe? Så geniale ut. Hvor dype er de?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 16:25   #643
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor har du kjøpt boksene med tre rom i, Niobe? Så geniale ut. Hvor dype er de?

Bestilt fra USA. http://www.easylunchboxes.com/ Det er et sett med 4, så guttene har 2 hver. Vi er veldig fornøyd med dem, men det skal sies at de er litt grunne. Dog passer de veldig fint i ytterrommet på podens sekk.

Gammel 20-08-12, 18:15   #644
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Var det ikke en annen sånn tråd her tidligere i dag også?

Gammel 20-08-12, 18:17   #645
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Her var det mye bra inspirasjon! Jeg er fortsatt på jakt etter Den Perfekte Matboksen. Ikke for stor, men med flere rom/skillevegger. Og gjerne enkel å åpne og lukke for en treåring og seksåring. Noen tips?

Gammel 20-08-12, 18:41   #646
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Åh Tallula, det var råstilig. Jeg likte både eggeformene og skiveutstikkerne.
Hvor har du kjøpt dem?

Gammel 20-08-12, 19:08   #647
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Åh Tallula, det var råstilig. Jeg likte både eggeformene og skiveutstikkerne.
Hvor har du kjøpt dem?

Takk!

Jeg har bestilt dem litt herfra og derfra. Om du googler "egg moulds" og "sandwich cutters" finner du endel. Etsy har også litt, om du søker på bento.

Skiveutstikkerne bruker vi ikke så ofte. De er ganske store og krever mykere brød enn vi pleier å ha. Eggformene er i bruk nesten hver uke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:15   #648
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har noen matbokser kjøpt på, eh, coop, var det? Helt enkle og greie, tre rom, plass til gaffel på utsiden (som selvsagt blir borte etter 4 ganger, men da putter jeg oppi en plastgaffel i stedet). De er tette og har fin størrelse, men er litt vanskelige å åpne. Men de var billige!

Gammel 20-08-12, 19:15   #649
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og så selger de noen fine salatboller og sånn på Smart Club, tror jeg det var.

Gammel 20-08-12, 19:50   #650
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk!

Jeg har bestilt dem litt herfra og derfra. Om du googler "egg moulds" og "sandwich cutters" finner du endel. Etsy har også litt, om du søker på bento.

Skiveutstikkerne bruker vi ikke så ofte. De er ganske store og krever mykere brød enn vi pleier å ha. Eggformene er i bruk nesten hver uke.

Ah, så da går de ikke på kornbrød osv? Vi har veldig ofte jegerbrød eller lignende brød med hele korn i.
Men kansje litt større pepperkakeformer kan gjøre susen?

Jeg må visst inn på ebay igjen. (har nettopp svidd av 400,- på julekalendergaver til ungene. Oops, feil tråd. )

Gammel 20-08-12, 19:52   #651
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har noen matbokser kjøpt på, eh, coop, var det? Helt enkle og greie, tre rom, plass til gaffel på utsiden (som selvsagt blir borte etter 4 ganger, men da putter jeg oppi en plastgaffel i stedet). De er tette og har fin størrelse, men er litt vanskelige å åpne. Men de var billige!

hmmm kan Obs ha dem mon tro? Hadde vært greit for mannen å ha med på skolen.

Gammel 20-08-12, 19:56   #652
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

hmmm kan Obs ha dem mon tro? Hadde vært greit for mannen å ha med på skolen.

Vi har også disse, kjøpt på coop obs. De med tre rom brukes som matbokser til ungene og så har vi også de salatbollene. Begge deler kjøpt samme sted. Rimelige.
Lokket er veldig vanskelig å få av, men tenker det egentlig bare er bra - så blir det ikke søl osv i sekkene. Mine har med både frokost og ettermiddagsmat, ingen problemer med å få nok plass.

Gammel 20-08-12, 19:58   #653
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke hatt problemer med løst lokk på Easy Lunchboxes. Jeg har også de boksene fra Coop (jeg kjøpte på Mega), og de er geniale på strandturer, blant annet. Den med tre rom har et smalt, avlangt rom som jeg ikke liker til barnas mat. Det passer liksom ikke i fasongen med det som skal oppi.

Gammel 20-08-12, 19:59   #654
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Genialt, da må jeg stikke innom Coop Obs i morgen - det viser seg nemlig at matbokser på mystisk vis ikke blir med hjem fra barnehagen alltid, så vi trenger visst flere, gitt

Gammel 20-08-12, 20:00   #655
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Jeg har en veldig god salatskål fra TW som jeg elsker. (Med gaffel i lokket og eget beger for dressing)
Men disse matboksene skal jeg finne ut av altså.

Gammel 20-08-12, 20:00   #656
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Vi har også disse, kjøpt på coop obs. De med tre rom brukes som matbokser til ungene og så har vi også de salatbollene. Begge deler kjøpt samme sted. Rimelige.
Lokket er veldig vanskelig å få av, men tenker det egentlig bare er bra - så blir det ikke søl osv i sekkene. Mine har med både frokost og ettermiddagsmat, ingen problemer med å få nok plass.

De har ikke disse matboksene på "min" Obs.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 20:14   #657
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, så da går de ikke på kornbrød osv? Vi har veldig ofte jegerbrød eller lignende brød med hele korn i.
Men kansje litt større pepperkakeformer kan gjøre susen?

Jegerbrødskivene blir for små. De er myke nok inni, men norske skorper er mye hardere enn amerikanske. Pepperkakeformer funker brillefint!

Jeg har også Star Wars pannekakeformer som er fine til å steke lapper i.

Gammel 20-08-12, 20:16   #658
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hva gjør dere med brødet som blir til overs? Jeg er for gnien til å kaste det, tror jeg.

Gammel 20-08-12, 20:19   #659
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg mumser de evt til frokost selv, eller det går i andematposen. Men som sagt blir det lite til overs med norske brødskiver.

Gammel 20-08-12, 20:24   #660
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jegerbrødskivene blir for små. De er myke nok inni, men norske skorper er mye hardere enn amerikanske. Pepperkakeformer funker brillefint!

Jeg har også Star Wars pannekakeformer som er fine til å steke lapper i.

Perfekt.
Ser for meg en mye mer innholdsrik matpakke både for små og store etterhvert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.