Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? (Gammel tråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-12, 21:38   #301
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Lobotomisten av Eirik Husby Sæther. Den er hans debut og halvveis i boken må jeg si at den er bra brutal.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 15-08-12, 08:48   #302
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er godt i gang med siste til Gunnar Staalesen, "Der hvor roser aldri dør". Så langt, velkjent, men glimrende !

Gammel 15-08-12, 10:24   #303
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Er godt i gang med siste til Gunnar Staalesen, "Der hvor roser aldri dør". Så langt, velkjent, men glimrende !

Dette var inspirerende! Den ligger på vent her også, og jeg tror den må være en god kur mot utstrakt lesetørke. (Jeg har ikke lest en eneste bok i hele sommer. Ingen! )

Gammel 18-08-12, 15:45   #304
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I natt har eg lese Verdensredderne av Simon Stranger. Ein lettlesen ungdomsroman, om ei stereotyp Bærumsjente som møter ein aktivist som jobber mot barnearbeid, når ho skal kjøpe t-skjorte på H&M. Ei godt skriven bok, som får meg til å tenke litt på at det er langt mellom dei samtidskritiske romanane, for tida.

nokon er ikke aktiv  
Gammel 21-08-12, 09:44   #305
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

I natt har eg lese Verdensredderne av Simon Stranger. Ein lettlesen ungdomsroman, om ei stereotyp Bærumsjente som møter ein aktivist som jobber mot barnearbeid, når ho skal kjøpe t-skjorte på H&M. Ei godt skriven bok, som får meg til å tenke litt på at det er langt mellom dei samtidskritiske romanane, for tida.

... og godt er det, vil nok enkelte mene. Jeg ønsker meg ikke tilbake til 70-tallet, i hvert fall.

Jeg er i gang med Staalesen nå, jeg også, og koser meg. (Han er jo for øvrig samfunnskritisk på sitt vis, han også.)

Gammel 21-08-12, 09:48   #306
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Leste Staalesen i forrige uke, var godt fornøyd - jeg er jo stort sett det med Staalesen. Nå lurer jeg på å lese Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant, av Jonas Jonasson.

Darth er ikke aktiv  
Gammel 21-08-12, 11:02   #307
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg utfordrer egne fordommer og leser første bok i Krøniken om Ylva Alm skrevet av Ida S. Skjelbakken. Boken har et overraskende mye bedre språk enn forrige seriebok jeg forsøkte meg på, som var første bok i Fossefall-serien.

I tillegg leser jeg Alif the Unseen av G. Willow Wilson.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv  
Gammel 21-08-12, 12:45   #308
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

... og godt er det, vil nok enkelte mene. Jeg ønsker meg ikke tilbake til 70-tallet, i hvert fall.

Jeg er i gang med Staalesen nå, jeg også, og koser meg. (Han er jo for øvrig samfunnskritisk på sitt vis, han også.)

Tja... Både og. Søttitalet er nok litt voldsomt. Men nyare, norsk litteratur er veldig konform og vedig langt unna "større spørsmål". Korfor har folk slutta heilt å skrive slikt?

nokon er ikke aktiv  
Gammel 21-08-12, 13:29   #309
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har akkurat begynt på Drømmeløs av Jørgen Brekke.

Gammel 26-08-12, 16:29   #310
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nå lurer jeg på å lese Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant, av Jonas Jonasson.

Jeg begynte på den forleden, jeg humrer godt i skjegget. Fornøyelig persongalleri.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 28-08-12, 16:41   #311
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Nektar i et såld av Kamala Markandaya.

MammaHeksa er ikke aktiv  
Gammel 29-08-12, 10:30   #312
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Straff av Birger Baug.

Gammel 29-08-12, 15:59   #313
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neil Gaiman: American Gods.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 31-08-12, 10:13   #314
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Hakawati, historiefortelleren av Rabih Alameddine.

tante Veronica er ikke aktiv  
Gammel 31-08-12, 15:57   #315
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Hans Olav Lahlum: Menneskefluene.

Gammel 01-09-12, 19:06   #316
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Begynte på denne igår! Veldig interessant.
http://www.spartacus.no/index.php?ID=Bok&counter=561

MammaHeksa er ikke aktiv  
Gammel 01-09-12, 19:13   #317
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat nå leser jeg For mye lykke av Alice Munro.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 02-09-12, 21:38   #318
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Holder på med siste Agatha Christie-bok for sommeren - "One, Two, Buckle my Shoe".

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 02-09-12, 21:48   #319
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Holder fortsatt på med "Kjempenes fall" av Ken Follett, den er nå superbra! I tillegg, "Snøbarnet" i vesken på toget, ca. halvveis, får litt "Det vesle huset i den store skogen"-følelse, men er ganske fasinert og gleder meg til å lese mer på toget hver dag .

Gammel 02-09-12, 22:27   #320
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sommerøya av Elin Hilderbrand.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.