|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølFrem til eldste begynte på skolen laget vi bare i stand frokost på kjøkkenet og tok med inn det den enkelte skulle ha til spisebordet. Etter skolestart har vi begynt å dekke bord og spise og smøre sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl
Jeg har også en sånn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølPoden vil sitte i sofahjørnet, knøvlet sammen som en klump, ha på pledd, le åpent og ekte av barneTV på morgenen. Og han er så vakker når han er sånn, så jeg kommer til å smøre matpakke til ham så lenge han ler ekte av barneTV.
![]() |
#44 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølPappa smurte matpakken min til jeg var russ.
![]() |
#45 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJeg smører matpakker til meg (33), mann (37) og barn (7, 4, 3 og 3) om kvelden mens ungene spiser kveldsmat. De smører kveldsmaten selv da, men det føles mer rasjonelt at jeg smører nistematen. De eldste kunne glatt ha smurt nistematen selv (fireåringen også), så kanskje de kan få lov til noen kvelder framover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJeg lever i bakventland, ser jeg. Jeg har gitt jentene ansvar for matpakkene, fordi det gir oss bedre tid om morgenen. Ansvaret får dem til å komme ut av morgengruffet og samle seg om at klokka går, de skal fikse mat og rekke en avtale. Morgentryner som de er, var de ikke til å snakke til tidligere.
![]() |
#47 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølFrøkna smører matpakka si sjøl. Hun er tretten år nå, men hun begynte vel å smøre matpakkene sine selv da hun var 9 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJeg synes det er så koselig å lage matpakker at det vil jeg helst gjøre selv. Men jeg har selvsagt sørget for at begge KAN smøre skiver selv. Minsten smører sin egen lunsj i barnehagen, og eldste har selvfølgelig ingen problemer med sånt. Nå i fjerde klasse har hun begynt med Mat & Helse-timer (Heimkunnskap som vi kalte det) og i tillegg skal jeg begynne å lære henne enkle middagsretter her hjemme. Ingen av mine barn skal flytte ut uten å kunne basic matlaging altså.
![]() |
#50 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJeg smører. Tidshensyn her også, men de kan smøre selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl12 åringen smører selv, etter eget ønske. Jeg lager uansett matpakker til alle oss andre og kunne fint smurt til han også, men altså, han vil lage selv og det er flott !
![]() |
#52 |
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølDen nybakte fjerdeklassingen kan fint smøre selv, og har gjort det flere ganger, men det blir fort jeg som gjør det lell. Tidshensyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Whatever, never mind
|
Pft. Bare å velge en veldig tynn gulrot, ev. skrelle ekstra godt når man tar av skallet og så har man et bein. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min pappa smurte matpakke og laget frokost til meg til jeg flyttet hjemmefra, og det var etter fylte tyve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølHer begynte guttungen å smøre selv i første klasse. Jeg har skåret brød for ham frem til nå, men nå skjærer han brødet selv også (10 år).
![]() |
#57 |
søt
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølMine to smører selv. De er 9 og 11, de har gjort det et par år.
![]() |
#58 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølMine smører som regel selv, og har stort sett smørt fra de begynte på skolen. Skolestarteren nå har sin bestemte mening om nisten. Det skal være brødskive med skinke, og ikke smør, pynt eller noe. Han vil også ordne selv, og får lov til det. Frukt, grønt og evt. bær har vi på fat eller i kjøla, og de henter det de vil ha. Nista smøres som regel om kvelden, så slipper vi det stresset om morgenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl7 åringen KAN og gjør det noen ganger selv
![]() |
|
|